A jó weboldal ismérvei

A „JÓ” WEBOLDAL…

Avagy mitől lesz jó egy weboldal? Nem kérdés hogy az esztétikus megjelenés és a releváns tartalom alap, egy az elvárásoknak megfelelő oldal esetében. Azonban mivel tehetjük jobbá, mitől lesz kiugró, mi az amivel megfoghatjuk az oldal látogatóit?
Nos ahhoz hogy ezt a kérdést megválaszoljuk, érdemes górcső alá venni néhány nem elhanyagolható tényt, lássunk némi statisztikát-

Tanulmányok igazolják, hogy a weboldalak látogatásai esetében a következőkre számíthatunk:

A látogató átlag 6 másodperc alatt alkot véleményt az oldalról. Bővebben:

  • Közel 3 másodperc alatt éri el a nézelődőt az oldal átláthatósága, sűrűsége és színvilága
  • 3 másodperc jut a tartalomra, a hasznos információ felismerésére
  • Ez időbe zsúfolva akár párhuzamosan, további 3 másodperc alatt pásztázza át a további rendelkezésre álló eszközöket, lehetőségeket.

Természetesen ez egy átlag a kutatók által begyűjtött információk alapján, ez pedig azt jelenti hogy könnyen lehet hogy valakinek még ennyi időre sincs szüksége véleményalkotásra, de valaki akár perceket is rászánhat az egyes oldalak felületeinek áttanulmányozására.
Egy dolog azonban bizonyos. Hogyha biztosra szeretnénk menni, el kell érnünk hogy már igen rövid idő alatt, pozitív benyomást keltsünk az oldalunkra látogatóban.

Az igazán jó weboldal esetében van egy kulcsszó: BIZALOM

Hogy a látogató bizalomfaktorát növelhessük, több bizalomépítő eszközből is válogathatunk. Ezek segítségével elsősorban az emberi érzelmekre szeretnénk hatással lenni, amelynek segítségével nem csak becsalogatjuk, de ott is tartjuk az adott érdeklődőt.

  1. Az alap, az első, a legfontosabb, a hiteles cégbemutatás
    Felbeszülhetetlen szereppel bír a bemutatkozó rész, ahol a cég illetve vállalkozás a saját szemszögéből, saját látásmódjával mutatkozik be az esetleges ügyfélnek. A weboldalak leglátogatottabb menüpontja, amelynek szerepe elsősorban a bizalomkeltés.
    Ezt követően a hiteles jelenlét következik, ami elérhetőséget takar, de a kollégák személyes bemutatásával tovább fokozhatjuk a bizalom pillérjeit.
    Amikor egy vállalkozáshoz arcokat is tudunk társítani, jelentős lépést teszünk a személyesség irányába, így amikor sor kerül a kontaktra, az érdeklődő már nem a sötétben tapogatózik.
  2. Ajánlások, díjak és elismerések
    Bizalmi szempontból talán említhetjük egy lapon a szakmai díjakat, elismeréseket és az ügyfél ajánlásokat. Ezek azok az elemek, amelyekkel hatékonyan építhetjük a bizalmat termékeink, szolgáltatásaink felé, hiszen ha valami olyat kínálunk ami mások által már pozitív értékelésre került, nagy esélyt mutathat arra hogy ebben mások sem fognak csalódni. Azáltal, hogy a tájékozódást segíti. kiemelkedően fontos a megrendelő/ügyfél döntéshozatalában. Ha kellően magabiztosak vagyunk, biztosíthatunk lehetőséget a termékek vagy szolgáltatások értékelésére is, ami támpontként szolgálhat az arra nézelődőnek, de vállalkozásának is visszaigazolást jelenthet.
  3. Design
    Bár legtöbben csak kötelező nyűgként tekintenek rá, az oldalra látogató első másodpercei szempontjából meghatározó lehet a vélemény kialakulásának szempontjából. Érdemes tehát rááldozni az időt és energiát, a felhasználói élmény figyelembevételével az oldal megjelenésénét kialakítani. A sűrű, a túl színes és az átláthatatlan weboldal nem növeli egyenes arányban a látogató érdeklődését, ellenben a letisztult, átlátható illetve lényegretörő felület, vállalkozása profizmusát hívatott hangsúlyozni. Az ilyen gondossággal kialakított oldal kellő bizalmat kölcsönöz a leendő ügyfélnek. A vevő bizonyos lehet abban hogy az oldal nem csak arra az időre jött létre, amíg a termékért illetve szolgáltatásért befolyik az adott összeg.
  4. Esettanulmány
    Amikor az általad értékesítendő terméket vagy szolgáltatást számszerűsítve minősíted, igazolod annak hasznosságát, hitelességét. Az ügyfeleid gyakorlatilag a megrendelés, illetve a használatbavétel előtt többet kapnak mint egy puszta ígéret.
  5. Közösségi Média
    Ez a felület az egyik legjobban haszonsítható eszköze a bizalomépítésnek. Mindennapi életünk, a minden eddiginél nagyobb szinten meghatározó „találka” pontja. Itt kiteljesíthetjük a megnyilvánulási terveinket, nagy létszámú vásárlói bázisokat hozhatunk létre, sőt elgondolkodhatunk akár a rajongói kör gondolatán is. Meredekül hangzik? Miért is ne? Az emberek szeretik a hovatartozást gyakorolni. Szeretik az egységet és az erőt, ami gyakran egy adott márkához, előadóhoz, termékhez, tárgyhoz vagy szolgáltatáshoz is köthető. Nincs ma olyan terület, amire célzott iránnyal ne építhetnénk ki egy visszatérő kört, akik akár arra is lehetőséget kaphatnak hogy egymással kommunikáljanak.
    Az ezeken a platformokon látható hirdetések nagyobb aktivitást, visszacsatolást érhetnek el mint bármelyik más, önálló online felület. Ezek ma nem csak Magyarország, de az egész világ vezető marketing felületei.
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.