A FACEBOOK, MINT A MARKETINGSTRATÉGIA KIEMELKEDŐ SZEREPLŐJE

A facebook, mint a közösségi marketingstratégia harmadik pillére

A Facebookot emelhetjük ki mint a közösségi média egyik irányító szereplőjét. A közel 2,4 milliárd aktív felhasználójával (és még nem említettük a több milliárd ritkább felhasználót), és számos lehetőségével növeli azokat a variációkat, amiknek kiaknázásával hirtelen feltörekvő forgalomgenerálást érhetünk el.
Miközben ez az online terep az életünk mindennapjának a része, az üzleti élet egy már nélkülözhetetlen felülete, amely felismerésnek hiányában hihetetlen mértékű lehetőségektől fosztjuk meg vállalkozásunkat.
A 2004-ben megjelent facebook lehetőségei jócskán megváltoztak, a kapcsolattartás és információ továbbítás megannyi lehetőségével bővülve, túlmutat az ismerősökkel való kommunikáción, vagyis chatelésen, hírek olvasásán, képmegosztáson és természetesen ismerősökkel való kapcsolattartáson.
A mai marketingnek egy igencsak átgondolt és megfontolt része, hiszen a facebook maga is egy olyan üzleti vállalkozás, illetve tőzsdei cég, ahol a profit termelés szintén az első helyeken szerepel.
Ezen az első helyen álló fejlett közösségi téren olyan közel állnak egymáshoz a potenciális vevők, és olyan könnyen elérhetők, hogy egy jól irányzott marketing stratégiával hamar kiemelt pozíciót érhetünk el.

További adatok, amelyek jól szemléltetik a Facebook várható hatását a piacon:

A Facebookot használó magánszemélyek közel 40%-a követ olyan oldalakat és tartalmakat, amelyek márkákhoz, brand-ekhez illetve szolgáltatásokhoz köthetők.
Viszont további 40%-a egyáltalán nem követ oldalakat és tartalmakat, amelyek márkákhoz, brand-ekhez illetve szolgáltatásokhoz köthetők – ez azt jelenti, hogy itt egy üres piaci rés van, amit még senki sem aknázott ki.
A 2016-os eredmények alapján a hirdetési bevételek közel 70%-a a mobilos alkalmazásokon keresztül folyik be.
Kimondottan ezen a közösségi oldalon több mint 3 millió aktív hirdető van jelen.
Az összes közösségi oldalakon hirdető cégek és vállalkozások közel 90%-a a facebookot használja mint hirdetési felületet.

Akkor lássuk mik is az üzleti Facebook-oldal előnyei:

A Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy visszajelzéseket gyűjtsön be vállalkozása számára, mely alapján pontosan be tudja tájolni hogy mik az esetlegesen szükséges módosítások, vagy céged mely szegmenseit érdemes erősíteni.
Mivel a felhasználók számára egy teljesen ingyenes platformról beszélünk, így nem meglepő hogy nagy tömegekről beszélünk. Ez a tömeg gyakorlatilag egy nagy lehetőség a vállalkozásod forgalom növelésének.
Amennyiben oldalt hozol létre a felületen, egy jól átlátható statisztikát nyerhetsz az ott folyamatban lévő mozgásokra és lájkoló személyekre vonatkozóan. A későbbiek során ez egy jól érvényesíthető marketing stratégia részét képezheti.

A Facebook-hirdetések előnyei

Először is a Facebook lehetőséget nyújt arra, hogy a hirdetés beállításánál a megrendelő Maga tudja kiválasztani hogy milyen szempontok alapján és hova célozzák a közlendő tartalmat.
Ez vonatkozik korra, nemre, földrajzi helyre, de akár érdeklődési körre vonatkozóan is.
Amit az ügyfelek leginkább szeretni szoktak, az a költségkeret alakíthatósága. Szabadon állíthatod be és módosíthatod az erre ráfordítani szánt összeget annak megfelelően, hogy hova és mennyire hatékonyan szeretnél célozni hirdetéseiddel.

Összefoglalva:

Hirdetéseiddel a Facebook felhasználó könnyen és gyorsan tud azonosulni.
A megjelenési formát illetve módot üzleti tevékenységedhez illesztheted.
Megjelenése független a hálózati internet sebességétől.
Rugalmasan alakítható díjak.
Célirányos hirdetési lehetőség a keresett felhasználók irányába.

Hirdetési módok a Facebookon:

Online katalógus közzétételének lehetősége, amely segíti a vizuális beállítottságú érdeklődők orientálódását termékeid, szolgáltatásaid között.
Emlékeztetőket állíthatsz be azoknak a vásárlóknak, akik korábban már megkezdték a vásárlási folyamatot, de valamiért az megszakadt.
Like-olós oldal promóció: Cél hogy a vállalkozásod számára létrehozott oldalra minél nagyobb mennyiségű követőt, azaz „lájkolót” hozzon be. Ennek számos módját ismerjük, azonban az egész folyamatnak a lényege abban rejlik, hogy a lájkolók naprakészen értesülhetnek az oldalra közzétett információkról, lehetőségekről.
Forgalomgeneráló: weboldalra, vagy mobilos alkalmazásra mutató promóció, amely hasznos információkat tartalmaz, célja az érdeklődés felkeltése céged termékei vagy szolgáltatásai felé. Ennél a lehetőségnél növelhetjük a hírlevelünkre feliratkozók számát, valamint a hatályban lévő GDPR törvények betartásával, vagyis hozzájárulásukkal akár használható információt is szerezhetünk a lehetséges ügyfelek részéről.
Esemény: Egy sokkal inkább széleskörűen alkalmazott lehetőség, mint amire a neve utal. Ugyan a funkció jól használható a klasszikus értelemben vett eseményekhez, mint például céges események vagy a szolgáltatásuk részeként működő eseményekhez (pl. Szórakozóhelyek, sport mozgalmak), de ugyanúgy kiaknázható ha pl. egy akciódömpinget hirdetnél valamely terméktípusra, mondjuk egy adott naphoz vagy időszakhoz köthetően.
Alkalmazások: Lehetőség van akár saját alkalmazások fejlesztésére, mely során megkönnyítheted ügyfeleid részére a vásárlás, felkutatás, böngészés és fizetés módját, nem utolsó sorban egy korszerű vállalkozás image építő elemeként is működik.
Facebook videók: Ami zseniális ebben a dologban, hogy nem feltétlenül szükséges videóanyag elkészítése ennek a lehetőségnek az igénybevételéhez. A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a feltöltött, vagy a felületen már megtalálható fotókból akár egy zenés promóciós vetítést állíts össze, amely könnyen elősegíti a vizuálisabb szemek ráirányítását. Természetesen a kreatívabbak akár komplett videóanyagokat is feltölthetnek, a lényeg hogy minden esetben hivatkozással párosítjuk a végét, amely a nézőnek lehetőséget ad arra, hogy egyből a cég oldalára, felületére ugorjon. Célja a forgalomnövelés, valamint maga a reklám.

Így növeld népszerűségedet a facebook hirdetési lehetőségeivel

A korábban már említett több mint kétmilliárd facebook felhasználó naponta nyolcszor is látogatást tesz profiljába mind asztali, mind hordozható számítógépről vagy mobiltelefonról.

Ez a mutató teszi ezt a platformot a közösségi felületek legaktívabb résztvevőjévé. A Facebook hirdetésekre kattintók 26%-a meg is lépi az adott termék vagy szolgáltatás megvásárlását, és az öszfelhasználók 39%-a pedig követ hivatalos márkaoldalakat, és el is várja azok frissülő ajánlatainak rendszeres megjelenését.

Azzal azonban nem árt tisztában lenni, hogy a facebook nem konkrét vásárlók gyűjtőhelye, hanem egy olyan felület, ahol a sok potenciális lehetőségből kiszűrhetjük a tényleges érdeklődőket, és lehetőséget biztosíthatunk számukra igényeik felismerésére, és azok kielégítésére. A sikeres márka, termék avagy szolgáltatás jó eséllyel indul meg útjára a „szájról szájra” terjedés módszerével, posztolások és repostok segítségével.

Ha facebook tevékenységeidet megfelelően pozícionálod, jó eséllyel tudod akár felül is múlni a várt célokat és elvárásokat.

A hangsúlyt a minőségi tartalom előállítására célszerű fektetni, amely alappillérként fog szolgálni a közönség megjelenése szempontjából. Ez a tartalom lehet blogszerű bejegyzés, fotók, videók, infographic, élő videó, eBook vagy poénos tartalmú, a felületednek vidámságot kölcsönző posztok. Természetesen ugyanazt a tartalmat többféle formátumban is létrehozhatod.

A Facebook csatornád célirányos közönségének létrehozásához megfelelően szegmentált információhalmaz közzététele szükséges, így biztosra mehetsz annak tekintetében, hogy a megfelelő célcsoporttal, a legmegfelelőbb marketing irányt tudod beállítani.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.