IGTV – AVAGY HALADJ A KÖZÖSSÉGI MARKETING INNOVÁCIÓIVAL

IGTV – Mi az?

A hat leghatékonyabb marketing stratégia című bejegyzésünk folytatásaképpen, bemutatjuk Neked az IGTV-t, ami az Instagram hozadékaként új dimenziókat nyit meg a közösségi média marketing orientált felületét illetően.

A korábban már kivesézett Instagramról ugye már tudjuk hogy elsősorban fotók és videók megosztására alkalmas felület. A fotók feltöltését illetően már évekkel ezelőtt megszülettek az újítási kezdeményezések, azonban a feltölthető videók hossza sokáig egy perces hosszra voltak korlátozva. Ennek immáron vége van, ugyanis az Instagram ujításaként megjelent az IGTV! Ez az önnálló appként is elérhető program Androidon és iOS-en egyaránt elérhető, de ha különösebben nem erre fektetnéd a hangsúlyt mint felhasznéló, kíválóan fut az Instagram részeként is. Azt az állítást azonban hogy a Youtube-nak állítana riválist, némileg vitatnánk, többek közt azért is mert a videók itt a szabványos fekvő videókkal ellentétben a TikTok videókhoz hasonlóan álló tájolást kapnak.

Miként is működik az IGTV?

Felhasználóként az alábbiakkal érdemes képbe kerülnöd:
Az Instagram továbbra is bedobja Neked a kedveltjeid videóit, függetlenül azok hosszától, azonban egy több perces videó esetében egy percnyi lejátszás után megáll a műsor, és annak  folytatásához felajánlja Neked az IGTV-re történő átugrást.

A kezdeményezésnek egyik nyilvánvaló oka, természetesen a Youtube nézők átcsábítása.

televízió a készüléken

Egy egyszerűen működő alkalmazás

Tartalomgyártóként azonban már több tudnivaló illet meg, ennek megfelelően felsoroljuk számodra azokat:

  • Töltsd le az IGTV alkalmazást. Ha körültekintő szeretnél lenni, ne csak a telefonodra, hanem desktopodra is.
  • Az IGTV-n belül ha rányomsz a profilképedre, létrehozhatod a saját csatornádat.
  • Az általad feltöltött videó hosszánál figyelj oda hogy az ne legyen rövidebb mint 15mp és ne haladja meg a 10 perces hosszt, az IGTV ugyanis ezen az időtartományon belül engedélyezi a felhasználást.
  • A videó feltöltését követően lehetőséged van a videó borítóképének megváltoztatásához, ezt a legtöbb esetben érdemes meglépni, ugyanis a rendszer által beállított pillanat ritka esetben tükrözi hűen a tartalom lényegét vagy érdekességét. Ez a kép kikerülhet a videóból, de nyugodtan választhatsz a képi galériáidból is.
  • Ha megadtad a videód számára a címet és a leírást, ne felejtsd el beállítani, hogy az automatikusan felkerüljön a Facebook oldaladra is. Ezzel rengeteg időt megspórolhatsz Magadnak, főleg hogyha rendszeres feltöltőként aktív közösségi életet gyakorolsz (minél aktívabb leszel, annál hatékonyabb a népszerűségnövelési stratégiád).
  • Csak úgy mint az Instagram képi vagy videós feltöltésénél, itt sem elhanyagolható lehetőség a hashtagek megadása, melynek hozzáadásával a képfolyamában is elérhetővé válik a videód.

 

  • A közzétett videóid hozzászolásairól, like-jairól de még megtekintési mutatóiról is kapsz értesítést illetve mint kreátor követheted figyelemmel a változásokat.

 

Miért az IGTV?

 

Egyes marketing szakemberek meglátása szerint az IGTV az Instagram legjobb szolgáltatása. A korábban önálló alkalmazásként futó felület korábban nem egy vitatéma alapját képezte, és a felhasználó számára sem volt teljesen egyértelmű működése. Nem kis kihívást jelentett a hozzáértők számára egy könnyen kezelhető és megfelelően élvezhető platform létrehozása. De a törekvések meghozták gyümölcsüket.

 

Az IGTV stratégiai használata lmost már új ehetőségeket nyit meg vállalkozásod számára, hogy márkájád interaktív módon mutathassa be termékvideóit, és kitűnjön a konkurencia közül. Ezzel az Instagram és az IGTV teljesen eltérő megközelítést kínálnak ezen lehetőségek eléréséhez és azzok átalakításaihoz egyaránt.

Íme hét hasznos tipp, hogy a fentebb módon megadott indulási paramétereket hogyan turbózhatod fel marketing biztosra.:

 

  • Az elkészített videóidnál figyelj oda arra, hogy azok formátuma legyen Instagram barát, vagyis vertikális felvételű.
  • Nem kell feltétlenül kihasználni a maximális 10 perces videó lehetőségét, minél rövidebb, minél színesebb tartalom legyen a cé
  • Válassz különböző háttérképeket vagy helyeket a videó készítésé (elősegíti a közönség vizuális érdeklődését).
  • Vezess be show jellegű műsorokat és az interjúkat (győződj meg arról, hogy azok legyenek relevánsak)
  • Felirat hozzáadása a videódhoz (megkönnyíti az élményt azon felhasználók számára, akik a hang nélküli videókat néznek, vagy nézhetnek)
  • Használj felbukkanó szöveget fontos üzenetek küldésére a videó alatt
  • Tervezz meg címlapot amely kulcsszavakat bemutató borítófotóként funkcioná
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük