Mennyi idő alatt térül meg a Seo?

SEO megtérülés

Az Entercom Kft. SEO üzletágának vezetőjeként leginkább azt kérdezik tőlem, hogy „Mikor nyerem meg az első helyet a kulcsszavaimmal?” A válasz nem olyan egyszerű, mert maga a kérdés is téves (ne vedd sértésnek). A kérdés a SEO megértéséből fakad, amely egykor valóság volt, de már nem az.

Új SEO vs Régi SEO

Valamikor a stratégia az volt, hogy azokat a kulcsszavakat kellett beazonosítani, amelyek a legrelevánsabbak a vállalkozása szempontjából, a legtöbb forgalmat kapják és a legversenyképesebbek. Tehát kikutattunk 5-10 kulcsszót, amelyek az „arany kulcsszavak” voltak, és ezek hozták a forgalom nagy részét. Amikor valaki odajön hozzánk és azt mondja: „Szeretnék ilyen vagy olyan kulcsszóval az első helyen lenni”, már tudjuk, hogy egy paradigmában ragadt. A kulcsszó stratégia helytelen, mert ritkább és még ritkább kivételekkel nincs egyetlen kulcsszó sem egyetlen kis kulcsszó csoport, amely nagy forgalmat eredményezne az Ön weboldalán – legalábbis ahhoz képest nem, amit a long tail kereséssel elérhetne. Ha az általános kulcsszavak kis csoportjára összpontosít, akkor az emberek többsége valószínűleg nem fogja önt megtalálni.

Manapság a SEO a természetes nyelv keresésen épül fel, vagyis az emberek inkább kérdéseket tesznek fel, két vagy három kulcsszó beírása helyett. Ez azért van, mert az emberek olyan eszközöket használnak, mint a Siri és a Google Asszisztens, amelyen felteszik a kérdéseiket, ahelyett, hogy beírnák őket. Továbbá azért, mert az emberek részletesebben beírják a kereséseket, amikor arra törekszenek, hogy gyorsabban megtalálják azt, amit keresnek. Ezekre a kulcsszavakra sokkal könnyebb elől elhelyezkedni, mert nem annyira nem nehéz rá a verseny. Ezen kívül relevánsabbak, mert több részletet tartalmaznak, ezért az ezen kulcsszavakból generált forgalom nagyobb arányban konvertálódik. Összességében a long tail keresések száma gyakran sokkal több találatot eredményez, mint amennyit az „arany kulcsszavakkal” kapna.

Ezért a SEO célja nem az, hogy néhány top kulcsszóra jöjjünk fel az első oldalon, hanem sokkal nagyobb számú természetes nyelvre irányuló keresésre kell összpontosítanunk, amely gyorsan növekszik és gyorsan változik.

seo budapest

mennyi idő alatt térül meg a seo

A Helyezés Nem Számít Annyira, Mint Gondolná

A helyezés számít. De nem erre a mutatóra érdemes összpontosítania. Ha azt kérdezi, hogy „Mennyi időn belül kezd a SEO működni?” és arra gondol, hogy “Mennyi időbe telik, mire megszerzem a legjobb helyezést?” akkor valójában a kimeneteket összetéveszti az eredményekkel, ahogyan ezt a Seer Interactive alapítója, Wil Reynolds szereti mondani. A rangsor megszerzése olyan eredmény, amelyet a SEO cégek könnyen eladhatnak, mert érzelmileg kielégítőek, de értéktelenek, hacsak nem generálnak leadet vagy értékesítéseket, azaz kívánt eredményt. Éppen ezért SEO cégeket vagy SEO szakembereket kell foglalkoztatnod, akik a kimenetek helyett az eredményekre fókuszálnak.

A Kérdés, Amelyet Fel Kell Tennie

Most, hogy tudja, hogyan változott a SEO, és hogy nem csupán helyezéseket, hanem ügyfeleket és értékesítéseket szeretne a SEO cégétől, fel kell tennie a kérdést: „Mennyi időbe telik, amíg a SEO elkezdi generálni a leadeket és az értékesítéseket?”

Mennyi Időbe Telik, Míg A SEO Elkezd Működni

Most készen állunk megválaszolni a helyes kérdést. És a válasz … attól függ. Frusztráló, ugye? De ez az igazság. Mitől függ? Attól függ, hogy mióta létezik a honlap, mennyi SEO-t végeztek rajta korábban, milyen formában van a honlap, mennyi tartalom van rajta, a linkprofiljától és sok más SEO tényezőtől. Egyik honlap sem kezd ugyanarról a pozícióról, még akkor sem, ha ugyanabban az iparágban működnek, és ugyanazokért az ügyfelekért versengenek. Van azonban egy elfogadható forgatókönyv arról, hogy milyenek lehetnek a SEO erőfeszítései az első hónapokban, és milyen eredményekre lehet számíthat.

1. hónap – Kutatás és felfedezés, weboldal audit, kulcsszó stratégia és tervezés.

Ha a kutatás és a felfedezés gyorsan elvégezhető, akkor az első hónapban el lehet kezdeni a technikai változtatásokat a weboldalon. Egyébként az alapos kutatás és felfedezési szakasz egy hónapnál tovább is tarthat.

2. hónap – Kezdje el a technikai SEO munkát, vagyis módosítsa a weboldalt a helyszíni audit eredményei alapján. Egyes esetekben a weboldalt felül kell vizsgálni, és ez önmagában hónapokat vehet igénybe. Egyéb SEO tevékenységek, mint például a linkprofil kidolgozása és a tartalom építése a felújítással egyidejűleg elvégezhető. Ha ebbe a felújítási helyzetbe kerül, akkor „SEO” -t fogja végezni, de még mindig nem fog semmilyen eredményt látni, mivel a végrehajtott változtatások csak akkor fejtenek ki hatást, ha befejeződtek.

3. hónap – Kezdjen a tartalom létrehozásával foglalkozni. Blogolás, GYIK, fehér könyv, cikkek, bővített termék- és céginformációk stb. Ideális esetben ezzel mára stratégia és a tervezés után kezdted volna foglalkozni, de a költségvetés gyakran korlátozza az egyszerre elvégezhető teendőket, ezért a technikai felülvizsgálatot első helyre kell tenni. Ebben az esetben a hónap végére javulást tapasztalhat a helyezésben. Ha ezek a helyezések leadekké vagy eladásokká alakulnak, annál jobb, de nem feltétlenül elvárható.

4. hónap – Folyamatos tartalomkészítés, a weboldal technikai optimalizálása és egy egészséges linkprofil fejlesztése (amely magában foglalhatja az alacsony minőségű linkek megtisztítását). Ebben a hónapban már arra számíthat, hogy a helyezés, a forgalom és a lead generálása jelentősen megnő. Közel sem lesz azokhoz az eredményekhez, amelyeket 12 hónapnyi SEO erőfeszítés után kellene tapasztalnia, de elég jelentősnek kell lennie ahhoz, hogy tudja, a SEO működik.

5. hónap – Ebben a hónapban vagy talán a folyamat korábbi szakaszában elkezdhette beépíteni a közösségi média menedzsmentjét a tervébe, ahhoz, hogy bővítse a tartalmat, és növelje a weboldalra irányuló közvetlen forgalmat.

Ez egészséges, természetes link profilhoz vezethet, és természetesen önmagában leadekhez is vezethet. Továbbá is tartalmat készítene, és esetleg valamilyen PR- vagy média felülethez fordulhat. A SEO következményeként egyre nagyobb forgalmat kellene tapasztalnia, és ennek eredményeként a lead is növekszik.

6. hónap – Ha a forgalma ekkorra eléri a havi 5000 vagy annál több látogatót, következő lépésben előnyös lehet konverziós arány optimalizálást bevezetni. Ezzel javítható a fogadott forgalom leadekké és/vagy értékesítéssé való konvertálás. Ettől a pontól kezdve önnek csupán a tartalom létrehozására és a tartalom népszerűsítésére kell összpontosítani, vagy kreatívabb dolgokkal foglalkozhat. A konkrét tevékenységek nagymértékben változhatnak attól függően, hogy milyen típusú cége van, és milyen weboldala van.

Számos SEO cég arról számol be, hogy az eredményeket 4–6 hónap után látja. Ez általában pontos, de ne feledje, hogy ekkor kezdi el látni az eredményeket, és a SEO eredmények idővel növekednek. Bármilyen eredményt is lát 6 hónap után, annak lényegesen kevesebbnek kell lennie, mint a 12 hónapos eredménynek. Egy bizonyos pontnál előfordulhat, hogy az eredményei fokozatosan csökkennek, és ilyenkor már a fenntartással kell foglalkozni, mintsem a növeléssel.

Ne Hagyja Abba Túl Korán

Sok cég alábecsüli, mennyi idő és pénz kell ahhoz, hogy a SEO sikeres legyen. Bármilyen színvonalú siker ritkán fordul elő az első 3 hónapban, még akkor is, ha egészséges SEO költségkerettel rendelkezik. Láttam cégeket, amelyek jó irányba indulnak, majd 2-3 hónap múlva abbahagyják, és azt mondják: “A költségek nem adták vissza a kívánt eredményt.”

Ebből én arra a következtetésre jutok, hogy irreális elvárásokat állítottak fel. Ha a költségvetése nem tud 6-12 hónap SEO-t támogatni, akkor jobb, ha ezt a költségkeretet másra költi. Csak néhány hónap SEO fizetése sok esetben pénzdobásnak minősül. A SEO hosszú távú marketing taktika, és nem szabad úgy tekinteni rá, mint a gyors értékesítésre. Ha azonban megfelelően befektet, és hosszú távon tervezi, hogy részt vegyen a játékban, akkor a SEO az egyik legjobb ROI-val rendelkező marketing taktika.

Főoldal a mennyi idő alatt térül meg a seo aloldalról

Google első oldali megjelenést szeretne? Itt ingyenes elemzést és tanácsadást kérhet.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük