Google cégem: lokális online marketing, helyi seo keresőoptimalizálás

Google cégem: lokális online marketing, helyi seo keresőoptimalizálás

Helyi online marketing komplett tájékoztató

A lokális online marketing a ténylegesen üzlettel bíró vállalkozásoknak segít, hogy vevőik könnyen rájuk találjanak és eljussanak boltjaikba. Csak jusson eszünkbe, hányszor keresünk rá lakóhelyünkhöz közeli üzletekre és ezen alkalmakkor hányszor visszük végbe a tényleges vásárlást is a boltban. Tegyünk fel egy példát: legyünk akár utazási iroda, étterem, vagy szépségszalon, ha nem élünk a környezetünk kínálta lehetőségekkel, azok a vásárlók is nehezen bukkannak ránk, akik ténylegesen minket keresnek, de azok a lehetséges ügyfelek sem találnak meg, akik a környezetünkben hozzánk köthető szolgáltatások után érdeklődnek – akár infógyűjtés, akár vásárlás a végső cél. Erre az a megoldás és haditerv, hogy a Google, Facebook, Intstagram, TripAdvisor felületeken is éljünk a helyi online marketing lehetőségeivel úgy, hogy közben növekedjen a megtalálgatósági pozíciónk, és a környezetünkben lévő, hozzánk kapcsolódó szolgáltatásokra rákeresve is minket találjanak meg először.

Google cégem, lokális seo keresőoptimalizálás Budapest

Google cégem, lokális seo Budapest

Mi a lokális online marketing lényege?

Rögtön elérjük azokat az átlagos felhasználókat, akik teljesen mindennapi dolgokra keresnek rá, mint éppen a merre van az utazási iroda, vagy a pizzéria? Mikor nyit a könyvelői iroda? Érdemes -e Balatonfüredre utaznom télen? De elérhetjük azokat is, akik ott vannak, ahol a mi témánk is érdekfeszítő lehet számukra. Pont ezekről a helyszínekre érvényes mikromomentumokról szól a lokális marketing, hogy eladásaink érdekében lecsaphassunk rájuk.

Mindenkivel megesett már, hogy egy idegen városba érkezve rögtön egy éttermet keresett a térképen, és megtudta róla az összes infót, mint pl. nyitvatartás, mik a vélemények a kiszolgálásról, majd ha tetszett, oda is ment. Na, egy ilyen esetben az étterem pont tud megfelelően érvényesülni a lokális marketingben! Tehát: olyan felületre kell bukkannunk, ahol megbújt a célcsoportunk, így annak akarata és pozíciója alapján jeleníthetjük meg részükre a tartalmakat. Bármelyik eddigi reklámomat vagy stratégiai tervemet spékeltem meg lokalitással, máris fokozottan szűrt célközönséghez jutottam, személyre szabott üzenetekkel, hatékonyabban, költségtakarékosan.

A  helyi vagy lokális online marketing összehozza azokat az embereket, akik egy régióban, egy rendeltetési helyen keresnek megoldást. Nézzük, milyen előnyökkel jár. ha cégünk megpróbál becserkészni egy adott desztinációt.

A reklámra szánt keret kevesebb is lehet, mert a marketingkampányok a lokalitás miatt jobban célba találnak. Mivel a célcsoport még jobban érdekelt a témában, a befektetés is jobban megtérül. Észrevehetően több látogatót vonz az oldalunk, ezáltal több lesz a hírlevél feliratkozónk is, követőink és lájkjaink száma pedig az egekbe szökik. A látogatókból ügyfelek lesznek, az ügyfelek pedig vásárolni fognak tőlünk.

Lokális SEO

A keresőmarketing úgy alakítja a keresőmotorokban való megjelenést, hogy a lokalitás nagy szerepet kapjon. Manapság egy helyi cég a keresőben való megjelenésében érheti el csúcspontját, ugyanis a Google kereséseinek 30% a lokális jellegű. Ebből következik, hogy a Google felületet kell használni a legnagyobb forgalom elérése érdekében. A lokális SEO több nagyobb részből tevődik össze. Először is kutassuk fel a kulcsszavakat, aztán weboldalunkat a helyi tartalmakra kell optimalizálnunk. Most következhetnek a külső tényezők: oldalunkra való hivatkozások más felületeken, és az értékelések fontossága.

Hol lehet ránk találni a keresőben?

Megjelenhetünk a Google találati listán, vagy az azon megjelenő térképen, vagy magán a Google Mapsen. Amennyiben szálláshely vagyunk, vagy más speciálisabb ipari szegmens, különlegesebb tevékenységeket is tudnak felhasználóink végezni: pl. a szálláshely lefoglalása, és ezt elég közvetlenül a keresőfelületről meglépni. Az összes helyi vállalkozást tekintve tudnak rögtön telefonálni, útvonalat tervezni, weboldalra navigálást kérni a kedves leendő ügyfelek. Vissza tudnak igazolni minket különböző értékelésekkel, fényképek feltöltésével, és javító jellegű kiegészítésekkel. Ezek mind óriási mértékben vannak hatással a pozíciónkra és a megítélésünkre, valamint hogy milyen mértékben fogják szolgáltatásainkat választani a leendő ügyfelek a jövőben.

lokális kulcsszókutatás

Tudunk helyi keresőmarketinget végezni, használjuk a cégünkhez, szállásunkhoz helyileg kapcsolható témákat és a környék kulcsszavait. Mielőtt elkezdjük a projektet, első lépésként fel kell térképeznünk a lokális kulcsszavakat. Jó kiindulási pont lehet egy szálláshely esetében pl. a környék látnivalói, programjai, kirándulási lehetőségeinek témája, mert aki szállást keres, az a környék nevezetességeire is kíváncsi lesz. Ezeket belistázhatjuk és később felhasználhatjuk a lokális marketing tevékenységeink alkalmával.

Vélemények

A lokális algoritmus hallgat a felhasználók véleményére. Ezért a Google, Facebook, tripAdvisor és más értékelő felületeken is kiváló eredményt kell elérnünk. Rangnöveléshez nem csak a minőség járul hozzá, hanem a mennyiség, és a gyakoriság is. Értékeléseinket több helyről kell begyűjtenünk, nem csak a Google van, a többi felsorolt felület is szóba jöhet. Időnként a Google összegzi az értékeléseket, főleg a szállásokra vonatkozik ez – és teljes mondatokat is megjelentethet. Jó értékelés, jobb pozícióba kerülés – és hát ki az, aki nem ezt választja inkább, ha szállásról van szó? Ezáltal beindul a mókuskerék, jönnek az ügyfelek, még több jó értékelés, akár csillagszám növekedés is lehet!

Lássunk pár lokális keresőoptimalizálási faktort, amik a véleményekhez köthetők:

Kulcsszavakat tartalmazó értékelések száma; városnevet tartalmazó értékelések száma, Google értékelések, Éves átlag értékelések száma, megválaszolatlan értékelések száma, tavalyi év értékeléseinek száma, heti és havi átlag értékelések száma, fényképek, megválaszolatlan értékelések száma. Néhány tipp, hogy legyél top helyezett az értékelésekben:

Minél több értékelést kell, hogy kapj, ugyanis ha kiegyensúlyozottan érkeznek ezek, versenyelőnyre tehetsz szert;

Vélemény jobb, mint a csillag megszerzése, és minél hosszabb, részletesebb, annál értékesebb; Az értékelések gyakorisága legyen kiszámítható: ne essünk abba a hibába, hogy tömeges levélkiküldésben kérjünk véleményeket, mert az algoritmus egyszer azt látja, hogy heti 120 véleményt kapunk, máskor meg csak 20at. Ám ez a folyamat automatizálható, pl. utánkövető levelekkel a szállások esetében. De ha már itt tartunk, és egyetértesz, értékeld ezt a cikket is a Google-n keresztül, köszönöm! Írtam egy összegző cikket a véleményekről és értékelésekről, ami azok számára igazán hasznos lehet, akik érdekeltek ebben a témában.

Google My Business (Cégem)

Ha eddig nem ismerted, itt az ideje, ismerd meg és regelj a Google My Business felületre, innen ugyanis a teljes Google megjelenésedet kézben tarthatod és optimalizálhatod. Szerintem a Google Cégem a legkiemelkedőbb felület a vállalkozások számára a helyi marketinget illetően, erről írtam is egy cikket. A Google My Business összekapcsolja a keresési megjelenésedet a térképessel, a Youtuboddal és a G+ felületeddel is, beállíthatod a fő tevékenységet, az elérhetőségeket, rakhatsz fel fényképeket. Ha a Google felületek jól támogatják egymást, akkor a lokális jellemzők tudatában a Google előbbre tud sorolni a találatok közt a lokális témaköröket illetően. A Google felületeken ragadd meg a lehetőséget, és válaszolj a téged ért értékelésekre. Az értékelések mellé fényképeke is lehet feltölteni, amik jó esetben emelik, rosszabb esetben csökkentik besorolásunkat.

A felületen lehetőség van különböző beállításokra:

NAP adataink, azaz név, cím, telefon

Weboldalunkat, vagy akár saját mini oldalt is készíthetünk

Kategorizált fotó feltöltés

válaszolhatunk a felhasználó véleményezésére

Létrehozhatunk eseményeket

kialakulhat egy kép bennünk a statisztikák alapján

Lokális marketing és közösségi média – Facebook, instagram

Ezeken a felületeken megtalálható a lokális keresési lehetőség, valamint helyi érdekeket támogató eszköz is. Ugyan a közösségi média ezen felületei nem annyira nagyszabásúak, mint a Google ugyanezen platformja, de fejlődőképes. Három lehetőségünk van itt:

  1. Első módszer a pozíció alapján lévő marketing, mivel a mobiltelefon miatt több felület is ismeri jelen pozíciónkat, így a Facebookon pl. ez alapján célozhatjuk be reklámjainkat.
  2. Célpontunk legyen a hely iránt érdeklődők csoportja, aki megkapja a releváns tartalmakat. Lássunk egy példát: Budapesti szállás esetében említéseket teszünk a főváros látnivalóiról, rendezvényeiről, programokat, fotókat társítunk hozzá, ezekkel a trükkökkel a keresők orra elé állunk, és bezsebelhetjük a legnagyobb látogatottsági forgalmat.
  3. harmadik eszköz: közösségi kapcsolataink említés és megosztás útján is elszórhatja létezésünk hírének morzsáit. Sok követővel bíró influencerek, elégedett vásárlók megoszthatják fényképeiket, tapasztalataikat, így növelik hírnevünket.

A tartalmaink kereshetővé válnak azáltal, hogy a városokat, lokális neveket említjük a posztok és fotók mellett, így azok a felhasználók is ránk bukkannak, akik csak szörföznek a Facebookon, vagy a releváns témákat keresik. Tehát az a titok nyitja, hogy ezen a felületen is osszuk meg a helyhez kötődő bejegyzéseket, videókat, fotókat. És ne felejtsük el használni a leírásban a lokális neveket, mivel így bukkan ránk a keresőmotor.
 
Lokális tartalom

Úgy vonzhatjuk magunkhoz a lokális érdeklődőket, hogy helyi tartalmakat jelenítünk meg, ez talán érthető is: mikor valaki utazik egy másik tájra, kicsit utánanéz a helyi érdekességeknek. Pl. ha a hely éttermeiről írunk, az ottani forgalmat átvezethetjük saját hírlevelünkbe, vagy egyenesen a foglalási oldalunkra.

Mikor megtervezzük a helyi tartalmat, nézzünk utána, melyek a környék kulcsszavai, témái, és ki a célközönség. Ez utóbbi megtalálása különösen fontos, hiszen ők hoznak bevételt. Ha megtaláltuk a megfelelő célcsoportot, az a jó, ha sok időt tölt el a tartalmunkkal, és az interakciókkal hozzájárul a lokális közkedveltségünkhöz.

Mik legyenek a tartalmaink?

A környék látnivalói, nevezetes épületei, tájai

Környékbeli üzletek, őstermelők, partnerek

rendezvénysorozatok, programok, aktuális események.
 
Helyi fizetett hirdetések

Akár fizethetünk is azért, hogy megcélozhassunk bizonyos vevőket vagy lokalitásban tartózkodó leendő potenciális ügyfeleket. Az AdWords használatával helyszínek lehetnek célpontjaink. Aki ott van, és Display felületet néz, Youtube-on filmezik, telefonos alkalmazást használ, térképet vizsgál, azok szeme elé odakerül hirdetésünk. Ha Facebookon hirdetünk, két módja is van: akik egy helyen élnek, vagy akiknek lakhelyük és tartózkodásuk legalább 200 km-re van egymástól. Így pl. egy étterem hirdetheti magát a környékbelieknek, vagy a másik opciót választva egy idegenvezető az oda látogató utazó vendégeknek. Wazze -val könnyű a célzás: aki arra kocsikázik, rögtön megláthatja nagy céglogónkat, így meg is tudjuk fogni, mint fizető vendég.

Amint bővül a fizetett helyi hirdetések listája, máris közszemlére teszem egy frissített cikkel.

Helyi adatbázisok, lokális weboldalak

Ezek a lokális marketing keresőkön kívüli nagy aduászai, mint a TripAdvisor, ittlakunk.hu, Cylex tudakozó, IloveBalaton. Ezeket nagyon sok felhasználó keresi fel tudatosan, mivel az adott helyszínekhez szorosan kapcsolódnak, és még a Google is észreveszi a tartalmaikat, tehát sok adatbázisban benne lenni annyi, mint jó helyezés a keresőben.

Előnyei:

– Oldal látogatói találnak rá a cégünkre

– Helyi találatokban emelkedik a rangunk minden egyes keresőben való említéstől

Hogyan használjuk a helyi marketinget élesben?
Súgok pár helyet, ahol érdemes megjelenni, mikor elkezdünk érdeklődni a helyi marketing iránt.

Összefoglalás

A lokális online marketing egy olyan eszköz, amivel óriási előnnyel indulhatunk a versenyben. A kereső, a helyi célzások, a Facebook és a lokális tartalmak lehetővé teszik, hogy egy cég helyi célzásban megjelenjen a célcsoportja részére.

Főoldal a Google cégem, lokális seo keresőoptimalizálás Budapest aloldalról