Az A/B test vagy AB teszt során egy honlap vagy tartalmi elem két verzióban készül el. A célja annak kiderítése, hogy a két változat közül melyik alkalmasabb egy adott cél elérésére.
A B2B, Business to Business, magyarra fordítva nagyjából vállalkozástól vállalkozásig kifejezés a vállalkozások között megvalósuló tranzakciók gyűjtőfogalma.
Azt mutatja meg, hogy egy weboldal összes látogatójának hány százaléka hagyja el az adott oldalt bármiféle interakció nélkül.
A Call to action (CTA) fogalma olyan technikák összességét jelenti, melyek a felhasználót a weboldal üzemeltetője, létrehozója szempontjából előnyös cselekvés végrehajtására ösztönzik.
A kifejezés arra a folyamatra utal, amely során egy webhely vagy weboldal eltávolításra kerül a keresőmotor adatbázisából.
Az képek keresőoptimalizálásának célja az, hogy az adott fotót tartalmazó weblap a Google képi keresőjében előkelő helyezést érjen el. Ennek érdekében javítják a képek indexelhetőségét.
A rossz környék vagy rossz szomszédság (Bad Neighborhood) a keresőoptimalizálás területén is értelmezhető jelenség, ami egy weboldal hivatkozásainak, linkjeinek nem megfelelő minőségére vonatkozik.
Az üzleti címtárak, könyvtárak (online cégjegyzékek) a régi offline cégjegyzékek internetes változatai, általában iparág szerinti kategóriákban, listaszerűen, alfabetikus sorrendben (betűrendben).
Olyan akadály, amely megakadályozza a Googlebotot abban, hogy elérjen egy oldalt a térképezés, indexelés során. Általában szándékosan beállított, máskor a körülmények adják.
Az alt szöveg (más szóval alt attribútum vagy alt tag) egy HTML kódcímke, mely az oldalon lévő képek tartalmát írja le, elsősorban a Google, illetve keresőmotorjai tájékoztatására.
Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlapot használva Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. További információElfogadomX