A do follow linkek olyan hivatkozások, linkek, amelyek egyenes utat adnak a keresőmotorok (robotok) számára, vagyis nincs letiltva az egyik linkről vagy oldalról a másikra való haladásuk.
Az átkattintási arány (Click Through Rate, CTR) a kattintások számát százalékban kifejező mutató, ami megadja, hogy a keresőtalálati megjelenések hány kattintást eredményeznek.
Ha a Google a weboldalak rangsorolási rendszerét érintően változtatásokat hajt végre, akkor Google Algorithm Update-ről (vagyis Google algoritmus frissítésről) beszélünk.
A hajtás feletti rész (angolul: above the fold) a weboldalaknak arra a legfelső területére utal, amely azonnal látható, lefelé görgetés nélkül, amikor egy weboldal betöltődik a böngészőben.
Az ismétlődő vagy duplikált tartalmak okozta problémák kiküszöbölésére (és a keresőrobotok munkájának megkönnyítésére) való igen hasznos technikai beállítás.
A Landing Page (magyarul: landoló oldal, esetleg érkező oldal vagy a Google szóhasználata szerint: céloldal) sajátossága a hagyományos oldalakhoz képest az, hogy minden komponense a konverziót célozza.
A Nofollow tag (vagy nofollow címke) egy HTML-attribútum, mely megmutatja a robotok számára, hogy egy weboldal linkjei közül melyeket hagyják figyelmen kívül, a felhasználók viszont továbbra is láthatják.
A túloptimalizálás kifejezés arra utal, hogy egy weboldal túl sok SEO technikát alkalmaz, ami összezavarja a Google-t és végeredményben ellenkező hatást fejt ki, mint ami a célja volt.
A kattintás alapú fizetés (PPC) olyan hirdetési és marketingmodell, amely fizetés ellenében biztosít megjelenést weboldalakon vagy a keresőtalálati lista élén, „Ad” jelzéssel megkülönböztetve.
A rossz környék vagy rossz szomszédság (Bad Neighborhood) a keresőoptimalizálás területén is értelmezhető jelenség, ami egy weboldal hivatkozásainak, linkjeinek nem megfelelő minőségére vonatkozik.
Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlapot használva Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. További információElfogadomX