• Social Media Marketing

Közösségi Média

Miért fontos a közösségi médiában való jelenlét?
Miért nem mindegy milyen tartalommal közelítjük a célt?
Íme hét ok:

2.4 Milliárd AKTÍV Facebook felhasználó

1.8 Milliárd Instagram felhasználó

1.2 Milliárd Instagram felhasználó, aki már vásárolt a felületen

100 millió kép és videó ami az Instagramra felkerül

400 új facebook profil születése percenként

1.44 Milliárd olyan Instagram felhasználó, aki legalább egy céget vagy vállalkozást követ a felületen

280 Milliárd Forintot költöttek a cégek és vállalkozások az Instagramon 2018-ban

Sok vállalkozásnak fogalma sincs arról, hogy valójában mekkora erő rejlik a közösségi oldalak felületén. A legtöbben lekicsinylő magáncélú bulvár területként azonosítják, ahová egy okos és jól megfontolt vállalkozó nem teszi be a lábát.
Pedig az erő, a hatékonyság a marketing legintenzívebb területe napjainkban éppen itt bontakozik ki.
Ha nem szeretnéd cégedet a hagyományos marketing eszközök szűkös területére korlátozni, haladj a 21. század nyújtotta lehetőségekkel és ostromoljd meg a piacot ott, ahol az online jelenlét igazán kicsúcsosodik!
Ez a felület a mindennapi életünk, a minden eddiginél nagyobb szinten meghatározó „találka” pontja. Itt kiteljesíthetjük a megnyilvánulási terveinket, nagy létszámú vásárlói bázisokat hozhatunk létre, sőt elgondolkodhatunk akár a rajongói kör gondolatán is. Meredekül hangzik? Miért is ne? Az emberek szeretik a hovatartozást gyakorolni. Szeretik az egységet és az erőt, ami gyakran egy adott márkához, előadóhoz, termékhez, tárgyhoz vagy szolgáltatáshoz is köthető. Nincs ma olyan terület, amire célzott iránnyal ne építhetnénk ki egy visszatérő kört, akik akár arra is lehetőséget kaphatnak hogy egymással kommunikáljanak.
Az ezeken a platformokon látható hirdetések nagyobb aktivitást, visszacsatolást érhetnek el mint bármelyik más, önálló online felület. Ezek ma nem csak Magyarország, de az egész világ vezető marketing felületei.

8 Jel ami arra utal hogy ideje átvizsgálnod online marketing stratégiádat:

Nincs weboldalad
Nem vagy jelen a közösségi médiában
Nem értesz a marketinghez
Nincs időd a marketingre
Nincs embered a marketingre
Nem tudod mérni a megtérülést
Kevés a terméked iránti érdeklődő
Stagnálnak az eladások
A versenytársaid megelőztek
Nem ismered az online eszközöket

A közösségi média az online marketingben

Már évezredek óra gyakoroljuk a reklámozás „művészetét”, másnéven a marketinget. Ez idő alatt azonban mind megjelenési formáját, mind pedig tartalmát illetően más és más módszerek mutatkoznak hatásosnak. Mára, a közösségi média elterjedésével hatalmas szeletet hasított ki magának az online hirdetési módokból a facebook és instagram.
De ide sorolhatjuk még a LinkedIn, Tumblr, Google Plus, Twitter, YouTube, Flickr, FourSquare, Myspace, stb. Minden egyes felület más és más megközelítést igényel és más közönséget is érhetünk el velük.
Nade a hazai irányokat figyelembe véve számunkra elsősorban a Facebook és az Instagram a legoptimálisabb Marketing kiegészítő.

Facebook

Talán a Facebookot emelhetjük ki mint a közösségi média irányító szereplőjét. A közel 2,4 milliárd aktív felhasználójával (és még nem említettük a több milliárd ritkább felhasználót), és számos lehetőségével növeli azokat a variációkat, amiknek kiaknázásával hirtelen feltörekvő forgalomgenerálást érhetünk el.
Miközben ez az online terep az életünk mindennapjának a része, az üzleti élet egy már nélkülözhetetlen felülete, amely felismerésnek hiányában hihetetlen mértékű lehetőségektől foszthatjuk meg vállalkozásunkat.
A 2004-ben megjelent facebook lehetőségei jócskán megváltoztak, a kapcsolattartás és információ továbbítás megannyi lehetőségével bővülve, túlmutat az ismerősökkel való kommunikáción, vagyis chatelésen, hírek olvasásán, képmegosztáson és természetesen ismerősökkel való kapcsolattartáson.
A mai marketingnek egy igencsak átgondolt és megfontolt része, hiszen a facebook maga is egy olyan üzleti vállalkozás, illetve tőzsdei cég, ahol a profit termelés szintén az első helyeken szerepel.
Ezen az első helyen álló fejlett közösségi téren olyan közel állnak egymáshoz a potenciális vevők, és olyan könnyen elérhetők, hogy egy jól irányzott marketing stratégiával hamar kiemelt pozíciót érhetünk el.

További adatok, amelyek jól szemléltetik a Facebook várható hatását a piacon

A Facebookot felhasználó magánszemélyek közel 40%-a követ olyan oldalakat és tartalmakat, amelyek márkákhoz, brand-ekhez illetve szolgáltatásokhoz köthetők. Viszont további 40%-a egyáltalán nem követ ilyen oldalakat és tartalmakat – ez azt jelenti, hogy itt egy üres piaci rés van, amit még senki sem aknázott ki.
A 2016-os eredmények alapján a hirdetési bevételek közel 70%-a a mobilos alkalmazásokon keresztül folyik be. Kimondottan ezen a közösségi oldalon több mint 3 millió aktív hirdető van jelen.
Az összes közösségi oldalakon hirdető cégek és vállalkozások közel 90%-a a facebookot használja mint hirdetési felületet.

Akkor lássuk mik is az üzleti Facebook-oldal előnyei

A Facebook lehetőséget biztosít arra, hogy visszajelzéseket gyűjtsön be vállalkozásod számára, mely alapján pontosan be tudod tájolni hogy mik az esetlegesen szükséges módosítások, vagy céged mely szegmenseit érdemes erősíteni.

Mivel a felhasználók számára egy teljesen ingyenes platformról beszélünk, így nem meglepő hogy nagy tömegekről beszélünk. Ez a tömeg gyakorlatilag egy nagy lehetőség a vállalkozásod forgalom növelésének.

Amennyiben oldalt hozol létre a felületen, egy jól átlátható statisztikát nyerhetsz az ott folyamatban lévő mozgásokra és like-oló személyekre vonatkozóan. A későbbiek során ez egy jól érvényesíthető marketing stratégia részét képezheti.

A Facebook-hirdetések előnyei

Először is a Facebook lehetőséget nyújt arra, hogy a hirdetés beállításánál a megrendelő Maga tudja kiválasztani hogy milyen szempontok alapján és hova célozza a közlendő tartalmat.
Ez vonatkozik korra, nemre, földrajzi helyre, de akár érdeklődési körre vonatkozóan is.

Amit az ügyfelek leginkább szeretni szoktak, az a költségkeret alakíthatósága. Szabadon állíthatod be és módosíthatod az erre ráfordítani szánt összeget annak megfelelően, hogy hova és mennyire hatékonyan szeretnél célozni hirdetéseiddel. Ez azért jó, mert így szakértőinkkel könnyedén be tudjátok kalibrálni a legoptimálisabb ár-érték arányt.

Összefoglalva

Hirdetéseiddel a Facebook felhasználó könnyen és gyorsan tud azonosulni.
A megjelenési formát illetve módot üzleti tevékenységedhez illesztheted.
Megjelenéseid függetlenek a hálózati internet sebességétől.
Rugalmasan alakítható díjak.
Célirányos hirdetési lehetőség a keresett felhasználók irányába.

Hirdetési módok a Facebookon

Online katalógus közzétételének lehetősége, amely segíti a vizuális beállítottságú érdeklődők orientálódását termékeid között.

Emlékeztetőket állíthatsz be azoknak a vásárlóknak, akik korábban már megkezdték a vásárlási folyamatot, de valamiért az megszakadt.

Like-olós oldal promóció

Cél hogy a vállalkozásod számára létrehozott oldalra minél nagyobb mennyiségű követőt, azaz „lájkolót” hozz be. Ennek számos módját ismerjük, azonban az egész folyamatnak a lényege abban rejlik, hogy a lájkolók naprakészen értesülhetnek az oldalra közzétett információkról, lehetőségekről. Hogy ezt milyen eszközökkel érdemes illetve lehet elérni, kollégáink pontosan tudják, és arra várnak hogy mindezt Veled is megoszthassák.

Forgalomgeneráló

Weboldalra, vagy mobilos alkalmazásra mutató promóció, amely hasznos információkat tartalmaz, célja az érdeklődés felkeltése céged termékei vagy szolgáltatásai felé. Ennél a lehetőségnél növelhetjük a hírlevelünkre feliratkozók számát, valamint a hatályban lévő GDPR törvények betartásával, vagyis hozzájárulásukkal akár használható információt is szerezhetünk a lehetséges ügyfelek részéről.

Esemény

Egy sokkal inkább széleskörűen alkalmazott lehetőség, mint amire a neve utal. Ugyan a funkció jól használható a klasszikus értelemben vett eseményekhez, mint például céges események vagy a szolgáltatásuk részeként működő eseményekhez (pl. Szórakozóhelyek, sport mozgalmak), de ugyanúgy kiaknázható ha pl. egy akciódömpinget hirdetnél valamely terméktípusodra, mondjuk egy adott naphoz vagy időszakhoz köthetően.

Alkalmazások

Lehetőséged van akár saját alkalmazások fejlesztésére, mely során megkönnyítheted ügyfeleid részére a vásárlás, felkutatás, böngészés és fizetés módját, nem utolsó sorban egy korszerű vállalkozás image építő elemeként is működik.

Facebook videók

Ami zseniális ebben a dologban, hogy nem feltétlenül szükséges videóanyag elkészítése ennek a lehetőségnek az igénybevételéhez. A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a feltöltött, vagy a felületen már megtalálható fotókból akár egy zenés promóciós vetítést állíts össze, amely könnyen elősegíti a vizuálisabb szemek ráirányítását. Természetesen a kreatívabbak akár komplett videóanyagokat is feltölthetnek, a lényeg hogy minden esetben hivatkozással párosítjuk a végét, amely a nézőnek lehetőséget ad arra, hogy egyből a cég oldalára, felületére ugorjon. Célja a forgalomnövelés, valamint maga a reklám.

Ha biztosra szeretnél menni, akkor egy profi szakemberre bízd

Több olyan Facebook oldallal is találkozhatunk, ahol lézengő like számok és alig-alig tartalmak láthatók. Ez legtöbbször akkor fordul elő, amikor a vállalkozás létrehozza az oldalt, majd nem ismervén azon apróbb-nagyobb algoritmus tényezőket amelyek befolyásolják és amelyek lévén elérheted a kitűzött célt, csak végül magára hagyod azt.
Az oldal, akárcsak egy weboldal, folyamatos managelést igényel, posztokat, tartalmakat, amelyek odavonzzák az érdeklődő tekinteteket, ezáltal like-okat, és végül vásárlókat, ügyfeleket.
Ahhoz hogy elérjük a kitűzött célokat, egy jól felépített stratégiára, tervre van szükség. Ehhez elengedhetetlen egy a közösségi média rendszerét profin átlátó, és azt jól hasznosítható kéz. Egy kéz, ami képes megalkotni azokat a figyelemfelkeltő és releváns tartalmakat, amelyek előbbre viszik vállalkozásod.

Ezek hiányában azonban oldalad egyenlő egy szárny nélküli repülővel.

A több mint évtizedes hazai és nemzetközi szinten is tapasztalt kollégáink minden olyan korszerű média és marketing eszköz és tudás birtokában vannak, amik garantált sikert hoznak vállalkozásodnak. Ismerik az aktuális trendeket, kielemzik a konkurenciát, és megfelelően ötvözik mindezt.

Segítségeddel, és a birtokodban lévő információkkal és célok tisztázásával definiáljuk elképzeléseid, pozícionáljuk hirdetéseid és visszük végig terveid.

Instagram

Mi az az Instagram és miben tér el a facebooktól?

Az instagram egy elsősorban a mobilokon és tableteken/ipadeken használt kép és videó megosztó alkalmazás. Leegyszerűsített felülete jól átlátható, mégis izgalmas böngészést tesz lehetővé arra a felfedezésre alapozva, hogy az emberek a facebookon és más eleinte elsősorban kapcsolattartásra kifejlesztett oldalakon a képekre és videókra fejezték ki érdeklődésüket.
Tény, hogy a fotókkal és videókkal illusztrált tartalmak sokkal hamarabb jutnak el a közönséghez. Mint a legnagyobb közösségi hálózatok legtöbbje, erre is ingyenesen lehet regisztrálni, többek között ezzel is növelve marketing erejét, hiszen ez biztosítja azt a hatalmas létszámot, ami többek közt a reklámok értékét is növelni hívatott.
Az alkalmazás neve egyébként két szó kombinációjából, vagyis az angol „instant camera” (instant fényképezőgép) és a „telegram” (távirat) szavakból ered.

A felület működési elve megeggyezik a legtöbb ilyen módon használt online felületével, vagyis a felhasználó kiposztolhatja napi tevékenységét, vágyát, terveit, vagy bármit, amit (és itt jön a különbség), fotókkal tud szemléltetni.
Ahhoz hogy az alkalmazás használható legyen, mindenképpen le kell tölteni a telefon vagy más hordozható készülékre, és onnantól jöhet a posztolás.
A felhasználó a számára érdekes accountokat be tudja követni, ezáltal hírfolyamában megjelennek az adott profil által közzétett információk is.
Népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy kényelmes lehetőséget ad a fotók videók rögzítésére, megosztására és megtekintésére, és mindezt egy kézben.

Az Instagram rövid története

Az Instagramról először 2010 októberében lehetett hallani, amikor az azonnal gyors növekedésnek indult. Ezen évben a felület egymillió felhasználóval indított, de rá következő évben ennek már a tízszeresével.
Miközben az Instagram hihetetlen léptéket megugorva növekedett, a Facebook is felfedezte a benne rejlő lehetőséget, így 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárolta.
2014 ben már havonta 150 millióan böngészték a felületet.

A gyors növekedés több dolognak is köszönhető volt. Egyrészt az azelőtt csak 1:1 képarány helyett, a felhasználó már tudott feltölteni álló és fekvő képeket is, illetve már fel lehet tölteni hosszabb videókat is, amelyeket az IGTV platformja tesz lehetővé.

2018-ban érték el az egymilliárdos felhasználói számot, és ez azóta sem állt meg, egyre csak nő, csak úgy mint az Instagramon használható funkciók mennyisége is.

Facebook és Instagram

Ugyan a két platform egy vállalathoz tartozik, teljesen másképp működik a kettő.
Mint azt már korábban említettük, míg az egyiken a fotókon és videókon van a hangsúly, a másikon inkább a szöveg dominál.
Vannak akik úgy gondolják, ez a lekorlátozás nehezíti az Instagram marketing célú használatát, ez azonban korántsem így van. Sőt!
Az emberek sokkal könnyebben és gyorsabban dolgozzák fel azokat az információkat, amelyeknél vezető szerepet tölt be egy képi, vagy videó megjelenítés.

Optimalizálás

Sokan azt gondolják hogy az Instagram managelésénél nincs is egyszerűbb dolog a világon. Pedig a posztolási szokásoknál érdemes figyelembe venni néhány igencsak hatékonyságot növelő szempontot, hiszen ezáltal növelhető az instagramban rejlő lehetőségek maximalizálása. Folyamatos figyelemmel kell kísérni a célközönségünk szokásait.

Milyen tartalmi logika kelti fel a legtöbbek érdeklődését?

Milyen tartalmú posztokat kedvelik a leginkább? Vicces? Tudományos? Avagy érzelmeket befolyásoló idézetek? Melyek a legaktívabb időszakok, napszakok az Instagramon?
Illetve a fentiből következik hogy melyek azok az időpontotok amikor semmiképpen sem szabad posztolni, mert a felhasználó épphogy csak végiggörgeti a tartalmat, minimális energiát ráfordítva annak mélyrehatóbb vizsgálatára.

Természetesen mindenre van módszer és megoldás is, ezeket mi jól ismerjük és amikor a social média hostingot kapjuk feladatul, az ügyféltől begyűjtendő információkkal az alábbi kérdésekkel indítunk:

Mi ennek a platformnak a célja?
Mivel szeretnénk ezt a célt elérni?
Ki a célközönségünk?
Hogyan, milyen eszközökkel szeretnénk megszólítani?
Hogyan szeretnénk az eredményességet mérni?

Ilyenkor természetesen olyan is előfordulhat, hogy kiderül a vállalkozásodnak semmi szüksége az Instagram nyújtotta lehetőségekre, de az is lehet hogy a bevétel generálásának fő alapja lehet.

Néhány dolog, amit feltétlenül ismernie kell az Instagram felhasználójának.:

Szív

Ez a facebook like- hoz hasonló kedvelést kifejező „gomb”, amely jól mutatja hogy az adott megosztás mennyire volt népszerű. Korábban az ebből generálódott számok értéke elég nagy hangsúllyal beleszámított a keresőmotorok működésébe, mára azonban ez némileg letisztázódott egy kisebb hatást gyakorló irányvonalra.

Szövegbuborék
Az interakció egyik lehetősége a hozzászólások, illetve vélemények kinyilvánítása.

Papírrepülő
Ez gyakorlatilag az adott poszt továbbítására alkalmas, de véletlenül sem keverendő össze az üzenetküldési funkcióval.

#hashtag

Jobban mondva a kettőskereszt és az utánna elhelyezett szöveg, de leginkább gyűjtő szóként szolgál. Ezt a funkciót már a facebook is átvette, így ha például azt írod hogy #vacsora, és rányomsz egy ilyen tartalmú hashtagre, nagy valószínűséggel fogsz olyan képeket találni, amelyek vacsora közben vagy vacsoráról készültek. Ezzel egyébként nagyon hatékonyan lehet célközönséget is elérni, gyakorlatilag úgy működik mint egy kulcsszó a google keresésben.
Ha egy közzétett tartalom nem működik megfelelően, érdemes átnézni néhány pontot.

Sikerült eltalálni az általam választott célközönséget?

Jó időben került közlésre a tartalom?

Legtöbb esetben már ennél a kettőnél elbukik a dolog, ezért hogy felesleges időt energiát ne pazaroljunk, ezeket érdemes még jóval azelőtt belőni hogy a poszt közlésre került volna.
Ha sikerül elérni hogy a követők követőket generáljanak és az érdekes tartalmak elterjedjenek a felületen, hamar megtapasztaljuk az eredményt.

Természetesen vannak még más egyéb módszerek is az Instagram marketing célú használatára, egyik ilyen lehetőség a fizetett hirdetések. Nagyobb esélye van a hatékonyságnak, de ha nem vesszük figyelembe a fentebb felsoroltakat, könnyen lehet hogy csak felesleges pénzkiadást csinálunk.

Továbbá vannak a jól ismert „Insta Celebek”, azaz az Influenserek. Gyakorlatilag a népszerűségükből élő személyekről beszélünk, akik jól megtalálták azt az irányvonalat, aminek által hatalmas követőtáborra tettek szert. Ilyenkor az általuk posztolt tartalmak nagy közönséghez jutnak el. Persze kérdés hogy az a közönség megfelel-e a mi célközönségünknek? Amennyiben nem, keresni kell egy olyan Infulensert, aki közel azonos érdeklődési körű követő táborral rendelkezhet, akikre nekünk szükségünk lehet.
Ilyenkor nincs más teendőnk, mint kapcsolatba lépni a célszeméllyel és megállapodni a közzétenni kívánt kép/termék publikálási lehetőségéről.

A Facebookkal és Instagrammal, vagyis ezzel a két vezető social média platformmal le is fedtük a hazai marketing területek leghatékonyabban és leggyakrabban használt növekedési módszereket…

© Copyright - SEO ügynökség Magyarország