A Tesla három évvel ezelőtt, 2019 november végén mutatta be a Cybertruck prototípusát, és a legfrissebb hírek szerint idén év végén vagy 2023 elején indulhat a sorozatgyártás. A típus fejlesztése azonban az eltelt idő alatt sem állt meg.
 

A csodálatos Cybertruck


Mint ismeretes, a Tesla a Cybertruck megalkotásával kifejezetten az amerikai igényeket, azt a fogyasztói réteget célozta meg, amely a pickup jellegű autókat preferálja. Ám ezen kívül még számtalan jellemzőjét meg tudjuk említeni.
 
  • A Cybertruck 2019-es bemutatásakor nagy feltűnést keltett teljesen futurisztikus külsejével. A Cybertruck gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy kerekeken guruló, nagy, fém, trapéz alakzat, ami inkább tűnik műalkotásnak, mint teherautónak. Szögletes, geometrikus, letisztult formája összességében rendkívül egyszerű, nincsenek rajta felesleges sarkok vagy élek. Funkciójához igazodva az elsődleges cél a tartósság és az utasok biztonsága volt, hogy minél szilárdabb és stabilabb legyen akár a legextrémebb útviszonyok között is.
  • A karosszéria extra kemény és ellenálló, harmincszor hidegen hengerelt rozsdamentes acélból készült, ugyanabból az anyagból, amelyet az SpaceX rakétákhoz is használnak. Ez az ötvözet lehetővé teszi az autó számára, hogy szó szerint golyóálló legyen, legalábbis a kisebb lőfegyverek ellen, beleértve a 9 milliméteres kézifegyvereket is. A karosszéria keménységét a 2019-es bemutató igazolta is, ahol egy ember egy nagy kalapáccsal többször is ráütött, és ezzel semmilyen látható sérülést nem tudott okozni.
  • Ellentétben a törhetetlennek beharangozott ablakkal, amit a bemutatón egy nekidobott vasgolyóval sikerült berepeszteni, ám az igaz, hogy nem tört be teljesen.
  • A Tesla Cybertruck platója lehajtható fedéllel, beépített rámpával és csúszó fedéllel rendelkezik. Amellett, hogy a tehergépkocsi képes a platóján szállítani a rakományt, zárható tárolóhelyeket is találhatunk a motorháztető alatt és oldalán.
  • A Tesla Cybertruck három verzióban lesz kapható, különféle akkumulátorokkal és hajtáslánc-kombinációkkal. Az egy motoros RWD változat körülbelül 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. A Dual Motoros változatnál ez 482 kilométerre nő. A legdurvább, hárommotoros változat akár 800 kilométert is képes lesz megtenni egyetlen feltöltéssel. Valószínű, hogy a Model S Plaid hajtásláncát építik majd be az erősebb Cybertruckba is.
  • A teherautó másik vonzó tulajdonsága az ára. A legolcsóbb modell 39 900 dollártól, a Dual Motor változat 49 900 dollártól és a Tri Motor AWD pedig 69 900 dollártól indul. A vevők 7 000 dollárért választhatják a Tesla önálló vezetési lehetőségét is. (A teherautónak képesnek kell lennie arra, hogy önmaga is el tudja vezetni a járművet, emberi beavatkozás nélkül, amint a szoftver elérhetővé válik.)
 

Kisebb változtatások az új prototípuson

 
A 2019-es prototípushoz képest, csak pár kisebb változtatás történt 2022 elején. A Cybertruck legújabb prototípusa több apróságban finomodott a dizájn tekintetében.
  • Kapott például egy jól látható, nagyméretű ablaktörlőt, de ennek módosításán még dolgoznak.
  • Az új prototípuson nincsenek kilincsek az ajtókon, azok valószínűleg vagy érintőfelület alkalmazásával, vagy automatikusan nyílnak majd.
  • Eltűnt az első szélvédő tetejéről a LED csík és feketére fújt visszapillantó tükrök kerültek az autóra.
  • A kerekek hagyományosabb dizájnt kaptak, a töltőnyílás pedig a bal hátsó kerékjárat mögül a kerékív burkolatába került.

 
Izgatottan várjuk a sorozatgyártás megindulását és a termék fogadtatását, de a több mint kétszázezer példány előrendeléséről szóló híreket hallva határozottan sikergyanús történettel álluk szemben.

Vissza a cikkekhez