Az A/B test vagy AB teszt során egy honlap vagy tartalmi elem két verzióban készül el. A célja annak kiderítése, hogy a két változat közül melyik alkalmasabb egy adott cél elérésére.
Az above the fold vagy hajtás feletti rész egykor az újságok címlapjának legfelső részére utalt, ami az újság kihajtása nélkül is elolvasható.
Az Accelerated Mobil Pages (AMP) egy nyílt forráskódú keretrendszer, melynek célja a mobilwebhelyek betöltési sebességének gyorsítása.
A partnermarketing vagy affiliate marketing során egy magánszemély jutalék fejében forgalmat terel a webhelyéről (blogjáról) egy másik cég webhelyére, webáruházába.
Az agilis tartalomfejlesztés lényege a teljesítmény folyamatos monitorozásával nyert valós idejű adatok alapján a tartalom felhasználói igényekhez való igazítása.
Az alt attribútum, alt tag vagy alt szöveg a HTML-kódba illesztett leírás, mely segítségével az adott weboldalon lévő képek tartalma adható meg szövegesen.
A horgonyszöveg egy a környezetéből kiemelt szövegrész, melyre rákattintva – a mögötte elhelyezett link segítségével –, egy másik weboldalra jutunk el.
A SEO utóbbi időben egyre fontosabbá váló iránya, mely a honlapokat a hangalapú keresések minél hatékonyabb kiszolgálása érdekében optimalizálja.
Az átkattintási arány (Click Through Rate, CTR) a kattintások számát százalékban kifejező mutató, ami megadja, hogy a keresőtalálati megjelenések hány kattintást eredményeznek.
Olyan webanalitikai mutató, ami megmutatja, hogy egy adott webhely egy adott oldalán a felhasználók átlagosan mennyi időt töltenek el egy látogatáskor.
A B2B, Business to Business, magyarra fordítva nagyjából vállalkozástól vállalkozásig kifejezés a vállalkozások között megvalósuló tranzakciók gyűjtőfogalma.
A B2C, Business to Costumer vagy to Consumer (vállalkozástól ügyfélig vagy fogyasztóig) kifejezés a vállalkozások és fogyasztóik között közvetlenül létrejövő értékesítésre, kommunikációra, reklámra utal.
A backlink egy külső domainről származó hivatkozás, vagyis egy olyan link, amely valamely külső webhely (domain) valamelyik (al)oldaláról egy másik domain valamelyik (al)oldalára mutat.
A rossz szomszédság kifejezés a keresőoptimalizálás területén is értelmezhető, ami egy weboldal hivatkozásainak, linkjeinek nem megfelelő minőségére vonatkozik.
A keresőmotorok irányelveivel ellentététes, illegális SEO technikák összessége, melyek célja a keresési rangsor manipulálása jobb keresőtalálati helyezésért.
A Blocker vagy webhelyblokkoló olyan szándékosan kialakított vagy véletlenül létrejött „akadály”, mely meggátolja, hogy a keresőmotorok hozzáférjenek az adott oldalhoz.
A botok (keresőrobotok) olyan automatizált működésű számítógépes programok, amelyek a hivatkozásokat és webhelytérképeket követve a weboldalak folyamatos feltérképezését, indexelését végzik.
Azt mutatja meg, hogy egy weboldal összes látogatójának hány százaléka hagyja el az adott oldalt bármiféle interakció nélkül.
Azok a keresőkifejezések, amelyek tartalmazzák egy adott cég vagy termék, illetve márka nevét, vagy annak variációit.
Olyan szöveges navigációs forma, amely segítségével a látogató visszakövetheti a webhelyen bejárt útját, tartózkodási helyét.
A broken link (törött link, hibás link, halott link stb.) olyan hivatkozás, amely nem vezet sehova, vagy nem létező, áthelyezett oldalra mutat, ezért rákattintva a webszerver hibakódot küld.
A cégjegyzékek online megfelelői, melyek üzletáganként, ABC szerinti sorrendben listázzák a releváns cégeket.
Azokra a szenzációhajhász, túlzó, félrevezető szövegekre, képekre utal, amelyek kattintásra csábítanak, ugyanakkor vékony tartalmukkal rendszerint csalódást okoznak.
Olyan Black Hat módszer, amit úgy alkalmaznak a keresőrobotok megtévesztésére, hogy az a felhasználók előtt rejtve marad, vagyis ugyanazon a honlapon mást látnak a felhasználók és a robotok.
SEO szempontból azt értjük verseny alatt, hogy mely webhelyek számítanak egymás versenytársainak, vagyis kik optimalizálják a honlapjukat ugyanazon kulcsszavakra.
A marketing egyik részterülete. Célja egy termék vagy márka iránti figyelem, érdeklődés kialakítása és fenntartása online vagy offline közzétett tartalmak segítségével.
A kifejezés arra utal, hogy egy adott webhelyen található információk mennyire felelnek meg a keresési szándéknak, lekérdezésnek.
Az online marketingben azt a folyamatot jelenti a fogalom, melynek keretében a weboldal látogatója valamilyen üzletileg hasznos, a tulajdonosok által vágyott célt valósít meg.
A Cookie-k (sütik) olyan kis méretű, szöveges fájlok, amelyek böngészés közben a felhasználó számítógépére kerülnek mentésre, majd a webhely újbóli látogatásakor a webhely szerverére.
A kifejezés azt írja le, hogy hányadik szintig, milyen mélységig mennek le a robotok az egyes webhelyeken az aloldalak feltérképezése során egy-egy látogatáskor.
A Crawler (tükörfordításban: csúszómászó; SEO körökben: keresőrobot vagy keresőpók) olyan szoftverek gyűjtőneve, amelyeket a keresőmotorok a webhelyek folyamatos feltérképezésére használnak.
Vizuális és szöveges elemekből álló rövid üzenet, amelynek célja, hogy a felhasználókat az oldal üzemeltetője számára kívánatos cselekvésre ösztökélje.
A kifejezés arra a folyamatra utal, amely során egy webhely vagy weboldal eltávolításra kerül a keresőmotor adatbázisából.
Azon weblapok összefoglaló neve, melyek nem tartalmaznak sem belső, sem külső linkeket, sem cselekvésre ösztönzést, sem érdemleges tartalmat.
A Deep Link (azaz mélylink) olyan hivatkozást jelent, amely nem egy webhely főoldalára mutat, hanem vagy az adott webhely valamelyik aloldalára, vagy egy másik webhely valamely aloldalára.
A Disavow link (vagy link visszautasítás) kifejezés a spam jellegű oldalakról származó vagy más okból nemkívánt linkek, hivatkozások visszautasítását, weboldalról való eltávolítását jelenti.
A do follow linkek olyan hivatkozások, linkek, amelyek egyenes utat adnak a keresőmotorok (robotok) számára, vagyis nincs letiltva az egyik linkről vagy oldalról a másikra való haladásuk.
A domain (tartomány) a szerverek könnyű beazonosítására szolgáló névtartomány, ami a hosszú, számokból álló IP címek helyett egy egyedi, könnyen megjegyezhető, szöveges kifejezés.
A Domain Authority (DA, domain tekintély) egy Moz által kifejlesztett mutató, amely azt jelzi előre, hogy egy webhely milyen pozícióra számíthat a keresőtalálati listán.
A domain megbízhatóság mutató arról ad tájékoztatást, hogy egy adott webhely mennyire megbízható. Minél magasabb az érték, annál megbízhatóbbnak számít.
A domain népszerűség adott webhelyre mutató backlinkek számának jellemzésére szolgáló érték. A domainek számát úgy mutatja meg, hogy egy website hány domainről kap hivatkozásokat.
A kapuoldal (doorway page) kifejezés azokra a webhelyekre utal, amelyek egyetlen célja, hogy értékes kulcsszavakra jó rangsorolást kapjanak, így forgalmat tereljenek egy webhely nyitóoldalára.
A duplicate content vagy ismétlődő tartalom kifejezés azokra a domainen belüli és azok közötti tartalmakra utal, amelyek vagy teljesen megegyeznek, vagy feltűnően hasonlóak.
A tartózkodási idő (dwell time) egy webanalitikai mutató, ami azt számolja, hogy egy felhasználó mennyi időt tölt el egy weboldalon azután, hogy a Google találatokról megérkezik, majd oda visszalép.
Az E-A-T a szakértelem (Expertise), a hitelesség (Authoritativeness) és a megbízhatóság (Truthworthiness) kifejezések rövidítése. A Google a tartalom értékelésére használja: nagysága a minőséggel arányos.
Az örökzöld tartalom (evegreen content) kifejezés olyan tartalomra utal, amely az idő múlásával sem veszít az aktualitásából, érvényességéből, ezért folyamatos érdeklődésre tart számot.
Az external link (kimenő, kifelé mutató link) olyan hiperhivatkozás, amely egyik webhelyről egy másik webhelyre mutat; vagyis kattintáskor átirányítja a felhasználót egy másik site-ra vagy domainre.
A Featured Snippet vagy kiemelt szövegrészlet a Google keresési lista tetején – az ún. nulladik pozícióban – megjelenő szövegrész, ami egy felhasználói kérdésre megjelenő instant válasz.
A feltérképezési költségkeret (crawl budget) arra utal, hogy adott időkereten belül a keresőrobotok hány oldalt térképeznek fel. Két tényezője a feltérképezési kapacitás és a feltérképezési igény.
A Google Ads (korábban AdWords) a Google fizetős szolgáltatása, amivel PPC alapú fizetett hirdetés formájában jelenhetünk meg a Google találati listájának élén, vagy szerződött partnerei oldalain.
Ha a Google a weboldalak rangsorolási rendszerét érintően változtatásokat hajt végre, akkor Google Algorithm Update-ről (vagyis Google algoritmus frissítésről) beszélünk.
A Google Lighthouse (Google Világítótorony) a Google nyílt forráskódú keretrendszere, mely a weboldalak technikai auditjának elvégzését, teljesítményük ellenőrzését teszi lehetővé.
A Google Térkép (Google Maps) a Google webes térképes platformja és alkalmazása. Műhold- és légifelvételeket, utcatérképeket, 360°-os interaktív utcaképet, aktuális forgalmi infót és útvonaltervezést kínál.
Google News vagy Google hírek mint a világ legnagyobb hírgyűjtő, hírkereső szolgáltatása híroldalakról vesz át címeket és kedvcsináló szövegeket, szempontok szerint csoportosítja, majd „tálalja” őket.
A Google Panda Update a Google kereső algoritmusának 2011-es nagy kiigazítása, mely – a Penguin Frissítés mellett – drámai változásokat eredményezett a webhelyek rangsorolási tényezőit illetően.
A Google Reader (Google Olvasó) a Google által kifejlesztett és fenntartott webes felületű RSS/Atom olvasó alkalmazás volt, mely korlátlan számú RSS csatorna kezelését és olvasását tette lehetővé.
A Google Search Console a Google ingyenes elemzőeszköze, mely jól használható keresőoptimalizálási feladatokra, és ezen keresztül lép kapcsolatba a Google a weboldalak üzemeltetőivel is.
A Google Tag Manager (GTM) a Google ingyenes címkekezelő rendszere, ami marketing és analitikai címkék telepítését, kezelését és rendszerezését biztosítja a forráskód módosítása nélkül.
A Google Trends egy 2006-tól Google fiókkal ingyenesen használható Google szolgáltatás, amivel a keresőkifejezések iránti érdeklődés változása régiók és időszakok szerinti bontásban elemezhető.
A találati lista különálló részén megjelenő, összefoglaló jellegű információs „doboz”. Bevezetésével a Google célja általa megbízhatónak ítélt forrásokból való információk közlése.
A hírfolyam az újonnan közzétett tartalmak listája az interneten. A megjelenő tartalmak általában címsorból és egy kedvcsináló szövegből állnak, melyet gyakran törzsszöveg is követ.
A homepage (címlap, nyitólap) a webhely első oldala, ami áttekintést ad a webhely tartalmáról és segíti a site-on történő tájékozódást a navigációs menü, kategóriák stb. elhelyezésével.
A hosszú tartalom (long-form content) azokra a tartalmakra vonatkozik, amelyek terjedelme egy bizonyos szószám felett van. A célcsoport, a téma vagy az iparág függvényében eltérő lehet ez a szószám.
Az image SEO-nak, vagyis a képek keresőoptimalizálásának célja az, hogy az adott fotót tartalmazó weblap a Google képi keresőjében előkelő helyezést érjen el, ami érdekében javítják a képek indexelhetőségét.
Az ismétlődő vagy duplikált tartalmak okozta problémák kiküszöbölésére (és a keresőrobotok munkájának megkönnyítésére) való igen hasznos technikai beállítás.
A kulcsszavak (kulcskifejezések) sűrűsége azt mutatja meg, hogy adott kulcsszó milyen gyakorisággal jelenik meg a szövegben, a szövegben található szavak teljes számához viszonyítva.
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb folyamata, ami során kiderül, hogy bizonyos tartalmakra milyen kifejezésekkel keresnek, és ezek közül melyekre célszerű optimalizálnunk.
A kimenő link, kifelé mutató link (external link) kifejezés olyan linkre utal, amely egyik site-ról (domainről) egy másik site-ra (domainre) irányít át, vagyis kifelé mutató hiperhivatkozást jelent.
A Landing Page (magyarul: landoló oldal, esetleg érkező oldal vagy a Google szóhasználata szerint: céloldal) sajátossága a hagyományos oldalakhoz képest az, hogy minden komponense a konverziót célozza.
A lead marketinges értelemben olyan érdeklődőt jelent (ez lehet cég vagy személy is), aki saját kezdeményezésből, önszántából érdeklődik valamilyen mértékben cégünk szolgáltatásai, termékei iránt.
A Link building vagy linképítés az off-site SEO egyik legfontosabb eszköze: célja a weboldalra mutató backlinkek számának és minőségének növelése, melyeket a Google "szavazatkét" értékel.
A linkek sokszínűsége arra utal, hogy adott webhely linkjei mögött lévő oldalak mennyire változatosak. Minél változatosabb, annál jobb, mert annál természetesebbnek hat.
A link popularity (linknépszerűség) jelenti egyfelől az adott webhelyre mutató backlinkek, tehát külső webhelyekről érkező hivatkozások számát, másfelől azt is, hogy hány belső link van az oldalon.
A webhely linkprofilja jelzi, hogy az adott weboldal hány backlinket tartalmaz, azok milyen típusúak, honnan származnak, milyen horgonyszöveget tartalmaznak, és az oldalon hol helyezték el a linkeket.
A link text vagy reference text (linkszöveg) a linkcélhoz társított szöveg, vagyis a link azon része, ami „látszik”. Lehet karakter, egy vagy több szó; általában információt ad, vagy kattintásra ösztönöz.
A linkfarm egy linkgyűjtő oldal, melynek célja, hogy növelje más webhelyek linknépszerűségét. Tartalmát nagyrészt hiperhivatkozások alkotják, melyek a hivatkozott oldal számára backlinkként szolgálnak.
A linknépszerűség (link popularity) megmutatja, hogy egy site mennyi külső oldalról érkező hivatkozásssal (backlink) és mennyi saját aloldalait összekötő likkel rendelkezik. A linkek a „szavazatok".
A lokális SEO eredményeként a vállalkozás láthatóbbá válik a Google helyi keresési eredményei között, vagyis a keresőtalálati lista élén, a Google Maps alatt.
A long-form content (hosszú tartalom) kifejezés azon tartalomtípusra utal, melynek hossza elér egy bizonyos szószámot. A szószám több tényező – téma, célközönség, iparág – függvénye.
A Manual action vagyis kézi művelet az a beavatkozás, amelyet a Google alkalmazottja hajt végre, amikor úgy gondolja, hogy a webhely megsérti a Google Webmester Irányelvekben foglalt kritériumokat.
A meta description (meta leírás) a weboldalak metacímkéinek egyike, mely például a tartalmát írhatja le röviden. Ha a Google listázza a webhelyet, akkor az URL és a meta title alatt olvasható.
A meta leírás (meta description) a site-ok tartalmának rövid, szöveges összefoglalója. A Google keresőtalálati oldalán látható, az adott oldal címe alatt, és közvetett módon rangsorolási tényező.
A Meta tag-ek vagy meta címkék a HTML-kód azon egységei, melyek elsősorban a keresőmotorok számára adnak információkat a webhelyről. Bár többnyire nem láthatóak a weboldalon, SEO szempontból számíthatnak.
A meta cím (meta title, title tag) az egyik legfontosabb meta tag, mivel számít a rangsorolásban, és a felhasználó számára is látható, a találati listán az oldal címeként, kék betűkkel írva jelenik meg.
A mikroblogolás rövid, tömör tartalmak írását és közzétételét jelenti az ilyen típusú tartalmak megosztására fókuszáló platformokon, vagyis a blogolás és az azonnali üzenetküldés kombinációja.
A Microsoft Bing a Microsoft által fejlesztett internetes keresőmotor, mely 2009-ben indult újtára az MSN Search után. A névválasztáshoz a „bingó!" kifejezés („megvan!, eltaláltam!”) adta az ötletet.
A Nofollow tag (vagy nofollow címke) egy HTML-attribútum, mely megmutatja a robotok számára, hogy egy weboldal linkjei közül melyeket hagyják figyelmen kívül, a felhasználók viszont továbbra is láthatják.
Az Offpage (offsite) optimalizálás, offpage SEO vagy oldalon kívüli optimalizálás olyan eljárás, amely a webhely pozícióját javítja a keresőtalálati listán, de közvetlenül nem érinti a webhelyet.
Egy böngészős keresésre kapott találati lista tartalmaz hirdetéseket és „saját jogon” bekerült találatokat is: a „saját jogon” bekerült ajánlatokat nevezzük organikus (természetes) találatoknak.
A túloptimalizálás kifejezés arra utal, hogy egy weboldal túl sok SEO technikát alkalmaz, ami összezavarja a Google-t és végeredményben ellenkező hatást fejt ki, mint ami a célja volt.
Az oldalsebesség az a mutató, amely azt adja meg, hogy mennyi idő alatt tölt be egy weboldal minden rajta lévő tartalmat. Fontos rangsoroló tényező, mivel befolyásolja a felhasználói élményt.
A Page Rank (szokás PR-nak is rövidíteni) a Google azon rangsoroló algoritmusa, mely az oldalakra mutató linkek mennyisége és minősége (relevanciája) alapján értékeli az oldalakat.
A fizetett keresési eredmények olyan „találatok”, amelyek keresőkifejezésekre jelennek meg, az organikus listától elkülönülten, „AD” vagy „Hirdetés” címkével jelölve.
A kattintás alapú fizetés (PPC) olyan hirdetési és marketingmodell, amely fizetés ellenében biztosít megjelenést weboldalakon vagy a keresőtalálati lista élén, „Ad” jelzéssel megkülönböztetve.
Ha a Google szabályainak megsértése elér egy szintet, a keresőóriás büntetéssel szankcionál. Ennek súlyossága több tényező függvénye; lehet pozícióvesztés egy-egy kulcsszóra, de akár deindexelés is.
A Google a keresőtalálati listán látható találatokat nemcsak az algoritmusok rangsorolása alapján jeleníti meg, hanem figyelembe veszi a felhasználótól begyűjtött adatokat is.
A plágium vagy plagizálás olyan cselekedetet, amikor valaki egy másik ember gondolatait, szavait a sajátjaként adja elő, hivatkozás megjelölése nélkül használja fel, ezzel az eredeti szerző jogait sérti.
A pogo sticking (visszaugrálás) az a jelenség, amikor a felhasználó számos, adott keresésre felbukkanó találatot végignéz úgy, hogy oda-vissza ugrál a találati lista és az ajánlott oldalak között.
A felugró ablakok kérés nélkül jelennek meg, amikor egy weboldalra érkezik vagy azt elhagyni készül a felhasználó; általában azért, hogy valamilyen kívánatos cselekvés végrehajtására ösztönözzék.
A privát bloghálózat (PBN) weboldalak hálózata a keresőmotorok manipulálására, egy honlap organikus forgalmának javításához, az oldalra mutató linkek (backlinkek) megsokasításával.
A kölcsönös link (vagyis linkcsere) az a webhelytulajdonosok közötti gyakorlat, ami során az egyik oldalon elhelyeznek egy olyan linket, ami a másik oldalra mutat, és ez fordítva is megtörténik.
A relevancia a SEO egyik kulcsfogalma, mert a netes kereséseknél azok a találatok kerülnek a böngészők eredménylistájának élére, melyek a keresőmotorok szerint releváns tartalommal bírnak az adott keresésre.
A befektetésarányos megtérülés egy százalékos érték, ami azt mutatja meg, hogy egy befektetés mennyire jövedelmező. Hogy mi számít magas vagy alacsony megtérülési rátának, több tényező függvénye.
A Rich Snippet vagy bővített kivonat a találati listákon megjelenő strukturált plusz információkat takarja, jó esetben a keresőmotor és a felhasználók számára is értelmezhető és releváns adatokkal.
A Schema Markup vagy sémamegjelölés a keresőmotor nyelve, olyan „szókincs”, melynek használatával megkönnyíthető a keresőmotorok dolga, amikor egy oldal tartalmáról gyűjtenek információkat.
A Scraping vagy „kaparás” egyfajta adatkivonási technika, amely egy automatizált számítógépes program segítségével gyűjt metaadatokat webhelyekről. Hasznos lehet a keresőoptimalizálás tervezésében.
A keresőmotor olyan online eszköz – tulajdonképpen egy weboldal vagy alkalmazás –, amelyen keresztül a felhasználók internetes tartalmak között kereshetnek. Népszerű példái a Google, a Bing és a Yahoo.
A SEA vagy keresőhirdetés az online marketing azon részterülete, melynek célja hirdetések elhelyezése kulcsszavakra a keresőmotorok találati oldalain.
A keresőmotor-irányelvek megmutatják, hogyan lehet megkönnyíteni a keresőmotor számára a webhely megtalálását, indexelését és a találati listán való előre jutást.
A SEM az angol Search Engine Marketing magyarul keresőmarketing rövidítése. Gyűjtőnév, lefed minden tevékenységet, amivel egy márka vagy vállalkozás találati listás helyezése javítható.
A Search Engine Optimization, SEO, vagy keresőoptimalizálás folyamatába minden olyan tevékenység beletartozik, amelynek célja a webhely pozíciójának javítása az organikus találati listán.
Több hét is lehet, mire a keresőmotorok felfedeznek és indexelnek egy új honlapot a világhálón, de ha biztosra akarunk menni, regisztrálhatjuk a honlapunkat a keresőmotoroknál.
A köznyelv az e-mailen, kéretlenül és tömegesen érkező tartalmakat nevezi spamnek, amely nagyon sok tárhelyet foglal, és semmilyen értéket nem ad. A SEO-ban egy kicsit mást értünk alatta.
A keresési eredmény a keresőmotorok által a felhasználók kereséseire adott válaszok listája. Két nagy kategóriája az organikus (vagyis a természetes); és a fizetett hirdetés találatok.
A keresési kifejezés az a szó vagy szókapcsolat, amelyet a felhasználók a keresőmotor keresősávjába írnak be, amikor tartalmakat keresnek. Nem feltétlenül azonos a kulcsszóval.
A Search Volume vagy keresési volumen, keresésszám azt fejezi ki, hogy egy-egy kulcsszóra vonatkozóan hány lekérdezés történik a keresőben adott időkereten belül.
A SERP vagy keresőmotor találati oldalak azok, amelyeken a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo) megjelenítik a keresőtalálatokat egy adott keresésre.
A sitemap xml vagy oldaltérkép xml fájl a webhely szerverén található fájl, amely listázza a weboldalhoz tartozó összes aloldal URL-jét (néhol jelzőkkel) az indexelés segítése érdekében.
A közösségi jel kifejezés a közösségi média platformokon az adott termék vagy szolgáltatás iránti elköteleződés mértékére utaló mutatók összességét jelenti. Fontosságát aligha lehet túlhangsúlyozni.
Az SSL titkosítás (Secure Sockets Layer) azt biztosítja, hogy a szerver és a kliens közötti kapcsolat harmadik fél által ne lehessen elérhető; vagyis, hogy az adatok átvitele titkosítva történjen.
A Stream marketing kifejezés a streaming adatátvitelen alapuló marketinges gyakorlatok gyűjtőneve, melyet elsősorban sajátos technológiai háttere különbözteti meg a tartalom- vagy a digitális marketingtől.
A Subdomain vagy aldomain (altartomány) a domain alsóbb szintű egységeit jelenti, amelynek segítségével a domain eltérő részei szakaszokra oszthatók, elkülöníthetők, rendszerezhetők.
Az aldomainhoz hasonlóan az almappa (alkönyvtár) is eltérő webhelyrészek létrehozását szolgálja. A domain alatt található, és valamilyen szempontból hasonló elemeket csoportosít, tartalmaz.
A sütik (Cookie-k) olyan apró információs csomagok, melyeket a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző is vissza a szerver felé bizonyos esetekben, mint például egy webhely ismételt felkeresése.
A tartomány (angolul: domain) a webhelyek egyedi azonosítója, mely legalább két részből áll: a nemzetköziségre vagy országspecifikumra utaló részből, és egy cégre vagy szolgáltatásra utaló részből.
A taxonómia a dolgok csoportba foglalására, osztályokba sorolására utal – SEO szempontból nézve arra, hogy a webhely miként rendezi el a tartalmait vagy az aloldalait, vagyis milyen struktúrája van.
A telemarketing a telefonon keresztül megvalósuló direkt marketing tevékenységek összessége; telekommunikációs technológiával való kapcsolattartás a (potenciális) ügyfelekkel, értékesítés céljából.
A téma relevancia vagy topical relevance azt jelenti, hogy egy webhely tartalma egy adott témához, valamint egy vagy több egymással összefüggésben lévő kulcsszóhoz kapcsolódik.
Az univerzális keresés azt jelenti, hogy a Google találati oldalain már nemcsak a linkek listáját találjuk, hanem számos kiegészítő tartalmat is, pl. térkép, fotók, videók, információk stb.
Az olyan bejövő vagy kimenő link, amely a webhely rangsorának manipulálását szolgálja, a Webmester Irányelvek megsértése, így természetellenes (mesterséges) linknek számít.
Az URL (Uniform Resource Locator) olyan egyedi cím, amely az IP-cím megadása nélkül biztosít elérési utat egy bizonyos, konkrét fájlhoz a szerveren.
A használhatóság kifejezés a webdizájn tekintetében arra utal, hogy egy weboldallal a látogatók milyen könnyen – mekkora erőfeszítés árán – léphetnek interakcióba, vagyis mennyire felhasználóbarát.
A felhasználói élmény (angolul user experience, UX) azon érzések összessége, melyeket a felhasználó átél egy weboldal, szoftver, alkalmazás vagy digitális eszköz használata során.
A kifejezés minden olyan egyedi tartalmat magában foglal, amit a felhasználók önként hoztak létre egy bizonyos vállalkozás vagy márka számára, bárki által olvashatóan.
User Signals vagy felhasználói jelzések azok a jelek, melyeket a felhasználó hagy maga után a weblapon végzett interakciói során – és amelyeket a Google felhasznál a webhelyek rangsorolásakor.
A kifejezés minden olyan egyedi tartalomra vonatkozik, amit a felhasználók önként hoztak létre egy bizonyos vállalkozás vagy márka számára, bárki által olvashatóan.
A Word Wide Web számára a webböngésző által megjeleníthető egyedi oldal megjelölése. Vagyis a weboldal egy olyan dokumentum, amely HTML-kódban íródott, és közvetlen eléréséhez URL-címet kell megadni.
A webhelyblokkoló (blocker) egy olyan akadály, amely megakadályozza a Googlebotot abban, hogy elérjen egy oldalt a térképezés, indexelés során. Általában szándékosan beállított, máskor a körülmények adják.
A Webmaster Guidelines vagy Webmester Irányelvek a webhelyek optimalizálásával kapcsolatos szabályok összességét jelentik, vagyis végső soron meghatározzák a keresőoptimalizálás kereteit.
A webhely HTML-dokumentumok tematikus gyűjteménye, amelyeket egyedi weboldalakként lehet elérni egy URL-en keresztül valamilyen kiszolgáló, jellemzően egy böngésző segítségével.
A website structure vagy webhely felépítés, szerkezet azt mutatja meg, hogy egy adott weboldalon belül hogyan kapcsolódnak egymáshoz az aloldalak.
A white hat SEO vagyis fehér kalapos SEO kifejezés a keresőoptimalizálás szabályos módjaira, technikáira utal; olyanokra, amelyek a Webmester Irányelvekben foglalt szabályoknak megfelelnek.
A WordPress (WP) egy nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer (CMS), amely felhasználóbarát kialakításának és könnyű bővíthetőségének köszönhetően az egyik legnépszerűbb weboldalkészítő megoldás.
A Yahoo! Search egy amerikai webes keresőplatform, mely a Microsoft Bing keresőmotorját használja a találatok megjelenítéséhez és emellett hírportált és több kapcsolódó szolgáltatást is biztosít.
A Your Money or Your Life kifejezés arra utal, hogy a Google különösen nagy figyelmet fordít azokra a weboldalakra, amelyek jogi, pénzügyi vagy egészségügyi tartalmakat kínálnak.
A Yoast SEO egy olyan WordPress bővítmény, amellyel SEO funkcionalitás adható a WP alapú oldalaknak. A program lehetőséget és/vagy javaslatokat biztosít. Elérhető ingyenes és fizetős verziója is.
A Zero click searches vagy nulla kattintásos keresések azok, amelyek a keresőtalálati listán található eredményekre való kattintás nélkül végződnek.
A 3 Pack, Local Pack vagy helyi csomag a keresőtalálati lista első oldalának kiemelt részén megjelenő 3 db üzlet címmel, nyitvatartással, értékelésekkel és egyéb információkkal.
A 301-es egy olyan szerveroldali átirányítás, amely a keresőmotorokat és a felhasználókat egy weboldal végleges elköltözéséről tájékoztatja, vagy arról, hogy ugyanaz a tartalom más helyen érhető el.
A 302-es átirányítás egy olyan szerveroldali átirányítás, amely a felhasználókat és a robotokat arról tájékoztatja, hogy egy oldalt vagy webhelyet ideiglenesen áthelyeztek.
A 404-es hibakód azt jelenti, hogy a böngésző képes ugyan kommunikálni a webhely szerverével, de a szerver nem találja a kérés kiszolgálásához szükséges erőforrásokat, vagyis a kért oldal nem elérhető.
Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlapot használva Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. További információElfogadomX