Hogyan működik a YouTube?
A felhasználók rendelkeznek egy úgynevezett csatornával, ahol videókat és linkeket oszthatnak meg a feliratkozóikkal és az érdeklődőkkel. A YouTube csatorna tulajdonosai pénzt is kereshetnek, a videóik nézettségének függvényében. A cég számára nagyon fontos a szerzői jog tiszteletben tartása, amelyre a háttérmunkások kiemelten ügyelnek. A feltöltött videók nagy részét magánszemélyek készítik, de a feltöltők között vannak nagy, profinak számító tartalomszolgáltató cégek is.
A YouTube története
Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim, az alapítók huszonévesek voltak, és egy együtt töltött szilveszteri buli felvételeit szerették volna egymás között megosztani, de nem találtak megfelelő, könnyen kezelhető módszert. Megalkották a videómegosztó oldal ötletét, ahol a mozgóképes tartalmakat úgy lehet megosztani egymás között, hogy nem kell letölteni, küldözgetni, csomagolgatni. Ötletükhöz befektetőket szereztek, 2005. februárjában munkához láttak, novemberben pedig már a nagyközönség számára is elérhető volt. Mindenféle reklám, sajtótájékoztató és egyéb marketingakció nélkül is rohamléptekkel nőtt az ismertsége és népszerűsége, 2006 elejére már napi szinten több mint százmillió videót néztek meg a felhasználók. Ez utóbbi szám 2010 májusában már tizennégy milliárdra nőtt, és a növekedés valószínűleg tovább folytatódik. 2006 novemberében felvásárolta őket a
Google, azóta annak leányvállalataként működnek.
A lehetőségek
- Ha a YouTube önálló társaság lenne, akkor több mint 150 milliárd dollár lenne az éves profitja, csak azokból a videókból, amit a nézők maguk tesznek közzé. A YouTube-on konkrétan pénzt tudunk keresni videóinkkal a YouTube Partnerprogram (YPP) segítségével.
- Ha Ön is YouTube-felhasználó, amire lássuk be, elég nagy az esély, akkor bizonyára tudja, hogy a YouTube hirdetések többnyire a lejátszott videók előtt és közben jelennek meg.
- Kutatások bizonyítják, hogy a felhasználók idejük egyharmadát online videók megtekintésével töltik. Ennek fényében nem meglepő, hogy a videómarketing ma már minden sikeres közösségi média jellegű marketingstratégia szerves alkotóeleme, a marketingszakemberek közel 87%-a használja a tartalom és a márkák népszerűsítésének céljára.
- A fizetett hirdetéseinkkel megcélozhatjuk az összes felhasználói tömeget, vagy konkrét felhasználók számára is megjeleníthetjük, akiket a Google keresések és a YouTube megtekintési előzményeik alapján választ ki az algoritmus.
- A YouTube több embert ér el, mint a világ bármely TV-hálózata. A YouTube hirdetések használata nagy mértékben növelheti vállalkozásunk, márkánk ismertségét, láthatóságát, ezáltal a bevételeit.
- A videóhirdetési kampányok okos beállítása mellett annak tartalmára, minőségére is ügyelnünk kell. Vonzó, értelmes videókat kell készítenünk, amelyekkel elbűvölhetjük a közönségünket.
Vissza a cikkekhez