KezdőlapBlog Google cégem fiók regisztráció

A Google My Business (GMB), újabban Google Business Profile, azaz a Google Cégem egy minden vállalkozás számára nagyszerűen használható eszköz. Segítségével vállalkozásunk megjelenhet a Google Térképen és a keresőben is képpel, címmel és egyéb hasznos információkkal együtt. Az eszköznek köszönhetően könnyebben megtalálnak vásárlóink, ügyfeleink, ezáltal nagyobb bevételre tehetünk szert.

A Google Cégem fiók létrehozása minden vállalkozás elemi érdeke

Napjaink, életünk nagy részét egy adott településen töltjük, így kereséseink jó része is ehhez a településhez kapcsolódik. Ez érthető is, hiszen, ha Nyíregyházán beírom a keresőbe, hogy „cukrászda”, akkor jó eséllyel nem szombathelyi találatokat szeretnék böngészni. Ezt ismerte fel a Google, amikor úgy döntött, hogy a találati listán előnyt ad a helyi cégeknek, vállalkozásoknak. Vagyis hogy előrébb sorolja, vagy a minden találati lista elején ott található térképen jeleníti meg őket. Ez az úgynevezett local pack.
 
A helyi csomag a környékünkön lévő top 3 találatot mutatja meg névvel, címmel, weboldallal, egyéb hasznos információkkal. Érdemes tehát minden lehetséges adattal feltölteni és folyamatosan frissíteni Google Cégem oldalunkat, hogy bekerülhessünk a legrelevánsabb fiókok közé. 

Hogyan működik a Google Business Profile? 

Google olyan, mint egy jó szomszéd: mindig van pár ötlete, ha segítségre szorulnánk. Rengeteg embert, céget ismer, tudja, hol akciós a mosópor vagy épp kit hívjunk, ha elromlik a bojler.  De ahhoz, hogy nekünk ajánlani tudja, ahhoz először neki is ismernie kell. Ha regisztrálunk a Google Business Profile-ra, az olyan, mintha bemutatkoznánk neki. Ellátjuk információval arról, hogy mivel foglalkozunk, mihez értünk, és ő ezek után ajánl majd minket az érdeklődőknek. Viszont ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztráltunk a Google Cégem-re. Éppen ezért elemi érdeke minden vállalkozásnak, hogy ezt a lehetőséget kihasználja.
 
Először is regisztráljuk vállalkozásunkat az oldalon. Ezt követően pedig fordítsunk egy kis időt és energiát a fiókunk optimalizálására, adatokkal, képekkel való feltöltésére, rendszeres frissítésére. Ha ezt megtesszük, az érdeklődők egy helyen elérik a cégünkkel kapcsolatos fontos információkat. (Pl. cím, telefonszám, nyitvatartási idő, vásárlói értékelés stb.). Ráadásul könnyen megtalálhatják honlapunkat, webshopunkat. Sok-sok potenciális vásárlót érhetünk el ezáltal. 

Mire jó a Google Cégem? 

  • A Google Cégem segítségével cégünk, vállalkozásunk megjelenhet – méghozzá előkelő helyen! –  a Google találati listáján, a Google Maps-en. Teheti ezt ráadásul adatokkal, képekkel, nyitvatartási idővel, vásárlói visszajelzésekkel, honlapunk, webshopunk címével és egyéb hasznos információval.
  • Így már a Google találati oldalán minden fontos információt egy helyen megkap rólunk a felhasználó. Másrészt erős online jelenlétet biztosít számunkra a megoldás.
  • Meghatározhatjuk, hogy miként jelenjen meg vállalkozásunk a Google keresőben és a térképen. Vagyis mindig frissen, naprakészen tarthatjuk cégünk adatait (cím, telefonszám, nyitvatartási idő, weboldal). Egyszerűen reagálhatunk ügyfeleink, vásárlóink véleményére, kérdéseire, fényképeket tölthetünk fel üzletünkről, termékeinkről, szolgáltatásainkkal kapcsolatos akciókat, eseményeket tehetünk közzé.
  • A Google statisztikát is készít oldalunk forgalmáról, ennek segítségével megtudhatjuk, hogy az érdeklődők hogyan találják meg leginkább a cégünket. (Miként lépnek kapcsolatba vele, hogy a keresgélők milyen kifejezéseket írtak a böngészőbe stb.) Ezen információk birtokában jobban tudjuk optimalizálni a szövegeiket, beépíthetjük a keresett kulcsszavakat, képekkel, videókkal tehetjük változatosabbá profilunkat.
  • A legnagyobb előnye, hogy erősíti a lokális jelenlétünket azáltal, hogy megjeleníti cégünket a környékbeli keresésekre.
  • Ha kezdő vállalkozók vagyunk és nincs honlapunk, a Google Cégem ingyenes weboldal készítő funkciójával egyszerűen készíthetünk egy .business.site végződésű weboldalt. Megvan az a hátránya, hogy a honlapnak jogilag nem mi vagyunk a tulajdonosai, így a Google akár meg is szüntetheti. (Bár ilyesmi ritkán fordul elő, hiszen senkinek nem áll érdekében.) Amíg elkészül a saját honlap, átmeneti megoldásnak kiválóan megfelel.
  • További előny, hogy amikor már nincs szükség a profilunkra, nagyon könnyen megszüntethető az Információ/Adatlap lezárása vagy eltávolítása menüpontok alatt. Ha már egyszer töröltük magunkat, visszaállítani nem tudjuk, csak a regisztrációs és hitelesítési folyamat ismételt lefolytatásával juthatunk ismét fiókhoz.
  • A Google Cégem asztali és mobiltelefonos formában egyaránt rendelkezésre áll, igaz apró eltérésekkel. Például az adatlapok törlésére vagy a tulajdonjog átruházására csak az asztali verzióban, míg a követők megtekintésére csak mobiltelefonon van lehetőség.

Néhány tanács a minél jobb megjelenésért

  • Nagyon fontos, hogy profilunkat töltsük fel tartalommal minden lehetséges helyen és módon. Legyen profilképünk, borítóképünk, a céget vagy termékeinket bemutató fényképeink. Szerepeljen a webshopunk, honlapunk címe, és minden lehetséges helyet töltsünk fel információval.
  • A Google kiemelten értékeli az aktivitást, a naprakészséget. Ezzel látja igazolva, hogy élő oldallal, valódi profillal van dolga. Aktivitás alatt a rendszeres megosztásokat, a szövegek időnkénti módosítását, kiegészítését, új képek, videók feltöltését értjük. A követők gyűjtése, hozzászólások, és az azokra való reagálás intenzitása is aktivitásra utaló jel a Google szemében.
  • weboldalunk minősége is hozzájárulhat a nagyobb találati esélyhez. Fontos, hogy a Google Cégem és a honlapunkon közzétett adatok (például cím, cégnév, telefonszám) egyezzenek.
  • A Google algoritmusa a népszerűséget is pozitívumként értékeli. Minél több felhasználó keres a cégünk nevére, annál nagyobb eséllyel jeleníti meg a Google a találati listáján. (Legalábbis amikor hozzánk közel keresnek kapcsolódó termékre, szolgáltatásra a felhasználók, lásd lokális megjelenés).

A Google Cégem egy nagyszerű lehetőség vállalkozásunk lokális népszerűsítésére. Tekinthetjük a Google ajándékának is, amivel segít a kisebb vállalkozásoknak felvenni a versenyt a multikkal. Ha egyszer rászánjuk az időt és energiát egy színvonalas profil elkészítésére, garantált megtérüléssel számolhatunk. Utána ugyanis már elég csak időnként frissíteni/módosítgatni - hosszan élvezhetjük munkánk gyümölcsét. Kiemelkedő láthatóságot biztosít a kisebb vállalkozások számára is a Google keresőjében és a Google Mapsen. Érdemes rászánni az időt, mert jelentős mértékben erősítheti cégünk, vállalkozásunk lokális online jelenlétét.

Vissza a cikkekhez