A Google Cégem fiók létrehozása minden vállalkozás elemi érdeke
Napjaink, életünk nagy részét egy adott településen töltjük, így kereséseink jó része is ehhez a településhez kapcsolódik. Ez érthető is, hiszen, ha Nyíregyházán beírom a keresőbe, hogy „cukrászda”, akkor jó eséllyel nem szombathelyi találatokat szeretnék böngészni. Ezt ismerte fel a Google, amikor úgy döntött, hogy a találati listán előnyt ad a helyi cégeknek, vállalkozásoknak, vagyis előrébb sorolja, vagy a minden találati lista elején ott található térképen jeleníti meg őket. Ez az úgynevezett local pack, vagyis helyi csomag a környékünkön lévő top 3 találatot mutatja meg névvel, címmel, weboldallal, egyéb hasznos információkkal. Érdemes tehát minden lehetséges adattal feltölteni és folyamatosan frissíteni Google Cégem oldalunkat, hogy bekerülhessünk a legrelevánsabb fiókok közé.
Hogyan működik a Google My Business?
Google olyan, mint egy jó szomszéd: mindig van pár ötlete, ha segítségre szorulnánk. Rengeteg embert, céget ismer, tudja, hol akciós a mosópor vagy épp kit hívjunk, ha elromlik a bojler. De ahhoz, hogy nekünk ajánlani tudja, ahhoz először neki is ismernie kell. Ha regisztrálunk a Google My Business-re, az olyan, mintha bemutatkoznánk neki. Ellátjuk információval arról, hogy mivel foglalkozunk, mihez értünk, és ő ezek után ajánl majd minket az érdeklődőknek. Viszont ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztráltunk a Google Cégem-re, éppen ezért elemi érdeke minden vállalkozásnak, hogy ezt a lehetőséget kihasználja.
Először is regisztráljuk vállalkozásunkat az oldalon, ezt követően pedig fordítsunk egy kis időt és energiát a fiókunk optimalizálására, adatokkal, képekkel való feltöltésére, rendszeres frissítésére. Ha ezt megtesszük, az érdeklődők egy helyen elérik a cégünkkel kapcsolatos fontos információkat (pl. cím, telefonszám, nyitvatartási idő, vásárlói értékelés stb.), megtalálják honlapunkat, webshopunkat. Sok-sok potenciális vásárlót érhetünk el ezáltal.
Mire jó a Google Cégem?
- A Google Cégem segítségével cégünk, vállalkozásunk megjelenhet – méghozzá előkelő helyen! – a Google találati listáján, a Google Maps-en és a Google+ felületén adatokkal, képekkel, nyitvatartási idővel, vásárlói visszajelzésekkel, honlapunk, webshopunk címével és egyéb hasznos információval.
- Így már a Google találati oldalán minden fontos információt egy helyen megkap rólunk a felhasználó, másrészt erős online jelenlétet biztosít számunkra.
- Meghatározhatjuk, hogy miként jelenjen meg vállalkozásunk a Google keresőben és a térképen, mindig frissen, naprakészen tarthatjuk cégünk adatait (cím, telefonszám, nyitvatartási idő, weboldal) egyszerűen reagálhatunk ügyfeleink, vásárlóink véleményére, kérdéseire, fényképeket tölthetünk fel üzletünkről, termékeinkről, szolgáltatásainkkal kapcsolatos akciókat, eseményeket tehetünk közzé.
- A Google statisztikát is készít oldalunk forgalmáról, ennek segítségével megtudhatjuk, hogy az érdeklődők hogyan találják meg leginkább a cégünket, miként lépnek kapcsolatba vele, hogy a keresgélők milyen kifejezéseket írtak a böngészőbe stb. Ezen információk birtokában jobban tudjuk optimalizálni a szövegeiket, beépíthetjük a keresett kulcsszavakat, képekkel, videókkal tehetjük változatosabbá profilunkat.
- A legnagyobb előnye, hogy erősíti a lokális jelenlétünket azáltal, hogy megjeleníti cégünket a környékbeli keresésekre.
- Ha még csak most kezdjük vállalkozásunkat és nincs honlapunk, a Google Cégem ingyenes weboldal készítő funkciójával egyszerűen készíthetünk egy .business.site végződésű weboldalt. Megvan az a hátránya, hogy a honlapnak jogilag nem mi vagyunk a tulajdonosai, így a Google akár meg is szüntetheti, de ilyesmi ritkán fordul elő, hiszen senkinek nem áll érdekében. Amíg elkészül a saját honlap, átmeneti megoldásnak kiválóan megfelel.
- További előny, hogy amikor már nincs szükség a profilunkra, nagyon könnyen megszüntethető az Információ/Adatlap lezárása vagy eltávolítása menüpontok alatt. Ha már egyszer töröltük magunkat, visszaállítani nem tudjuk, csak a regisztrációs és hitelesítési folyamat ismételt lefolytatásával juthatunk ismét fiókhoz.
- A Google Cégem asztali és mobiltelefonos formában egyaránt rendelkezésre áll, igaz apró eltérésekkel. Például az adatlapok törlésére vagy a tulajdonjog átruházására csak az asztali verzióban, míg a követők megtekintésére csak mobiltelefonon van lehetőség.
Néhány tanács a minél jobb megjelenésért
- Nagyon fontos, hogy profilunkat töltsük fel tartalommal minden lehetséges helyen és módon. Legyen profilképünk, borítóképünk, a céget vagy termékeinket bemutató fényképeink. Szerepeljen a webshopunk, honlapunk címe, és minden lehetséges helyet töltsünk fel információval.
- A Google kiemelten értékeli az aktivitást, a naprakészséget. Ezzel látja igazolva, hogy élő oldallal, valódi profillal van dolga. Aktivitás alatt a rendszeres megosztásokat, a szövegek időnkénti módosítását, kiegészítését, új képek, videók feltöltését, követők gyűjtését, hozzászólásokat, és az azokra való reagálást értjük.
- A weboldalunk minősége is hozzájárulhat a nagyobb találati esélyhez. Fontos, hogy a Google Cégem és a honlapunkon közzétett adatok (például cím, cégnév, telefonszám) egyezzenek.
- A Google algoritmusa a népszerűséget is pozitívumként értékeli. Minél több felhasználó keres a cégünk nevére, annál nagyobb eséllyel jeleníti meg a Google a találati listáján, amikor hozzánk közel keresnek kapcsolódó termékre, szolgáltatásra a felhasználók (lokális megjelenés).
A Google Cégem egy nagyszerű lehetőség vállalkozásunk lokális népszerűsítésére. Tekinthetjük a Google ajándékának is, amivel segít a kisebb vállalkozásoknak felvenni a versenyt a multikkal. Ha egyszer rászánjuk az időt és energiát egy színvonalas profil elkészítésére, utána már elég csak időnként frissíteni, módosítgatni, és hosszan élvezhetjük munkánk gyümölcsét. Kiemelkedő láthatóságot biztosít a kisebb vállalkozások számára is a Google keresőjében, a Google Mapsen és a Google+ felületén. Érdemes rászánni az időt, mert jelentős mértékben erősítheti cégünk, vállalkozásunk lokális online jelenlétét.