KezdőlapBlog Mi az a TIKTOK?

Egy néhány éve létező csatornáról beszélünk, ami egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a közösségi média területén. A népszerűség területén rohamléptekben fejlődő alkalmazás korábban Musical.ly néven futott. Az applikáció sikerét látva 2018-ban felvásárolta őket egy befektető cég. Ekkor változott a név is TikTok-ra. Jelenleg 1 290 millió, 13 és 30 év közötti aktív felhasználója van, ezen belül is a kamaszok körében a legnépszerűbb.

Hogyan működik a TikTok?

  • Ez a közösségi hálózat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 15 másodperces videók formájában jelentkezzenek. Eltátogjanak slágereket, filmrészleteket, YouTube-videókat vagy akár duettet készítsenek a barátaikkal. Ezek a többnyire vicces filmecskék könnyed időtöltést biztosítanak a készítőknek és a nézőknek egyaránt.
  • A felületen kommentelhetünk, visszajelzést vagy üzenetet is küldhetünk más felhasználóknak.
  • A TikTok alapja egy két részből álló felület. A jobb oldalon folyamatosan ajánlott tartalom jelenik meg, a bal oldalon pedig az általunk követett videósok anyagait találjuk meg. A jobb oldalon felbukkanó videókat böngészve új kedvenceket fedezhetünk fel, követhetünk be. Így az alkotók új filmjei legközelebb már a TikTok felületünk bal oldalán jelenjenek meg. Ha váltani szeretnénk a két oldal között, egyszerűen oldalra kell húzni kijelződön a videókat és máris a másik oldalon vagyunk.
  • Amikor először nyitjuk meg az appot, egy teljesen üres felülettel találjuk szemben magunkat. Hiszen az alkalmazás még nem ismeri az igényeinket, érdeklődési körünket. Amint azonban elkezdjük a böngészést, kifejezzük tetszésünket egy-egy alkotó vagy videó iránt, lassan kiismer az algoritmus. A rendszer már tudatosan az azokhoz hasonló videókat ajánlja majd nekünk.
  • Témák és stílus tekintetében elsősorban humoros, vicces videókra számítsunk, de alkalmanként sokkoló tartalmakba is belefuthatunk. Egyébként a videók a szabványos videófelvételektől eltérően függőleges, vagyis álló videóként, a teljes képernyőt kitöltve jelennek meg. (Tekintve, hogy az átlag felhasználó okostelefonnal és nem videókamerával készíti a felvételeit.) A megszokott 15 másodperces alkotásokon kívül léteznek 60 másodpercesek is, ezek többnyire videóklippek. Minden felvétel a lejátszást követően újra betöltődik.

Mire használhatjuk a TikTok-ot marketing szempontból?

A felület már megkezdte a hirdetési platformok tesztelését, ez azonban eltarthat még egy darabig, szóval egyelőre a reklámok elhelyezése korlátozott. Van lehetőség hirdetői fiók létrehozására, azonban ennek működése még nem olyan gördülékeny, mint más hálózatokon. Mi ettől függetlenül nyitott szemmel járunk, és előre készülünk a jövőbeli új marketingfelület ígéretes lehetőségeire.
Az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználók egyelőre nem szeretik, ha valaki értékesítéssel próbálkozik videójában. Ha mégis ilyesmire adnánk a fejünket, érdemes elsősorban olyan jellegű videókat közzétenni, amelyek passzolnak a jelenleg megosztott tartalmak közé.
Tehát mielőtt bármibe belevágnánk, első körben ismerkedjünk a felülettel, a jelenleg futó népszerű tartalmakkal. Amint a TikTok-on is száz százalékig elérhetővé válik a hirdetési lehetőség, az elsők között csaphatunk le a friss lehetőségre.

Milyen tartalmat érdemes készíteni?

  • Ha feltöltenénk, már a tartalomkészítés opció megnyitásával láthatjuk a megannyi lehetőséget, amelyekből választhatunk. Csakúgy, mint az Instagram történeteinek esetében, a gombot folyamatosan nyomva tartva egyből fel is vehetjük a videót. Ezt az appon belül közzé is teszi a rendszer. Lehetőségünk van több rövidebb videóból egy hosszabbat készíteni. Az Instagram és Facebook profiltól eltérően itt időzítést is beállíthatunk, így akár a mobilunktól távol lépve is tudunk felvételt készíteni.
  • A TikTok arra ösztönzi felhasználóit, hogy mindent az appon keresztül csináljanak. Azonban nem korlátoz annyira, hogy ne engedné meg saját, már meglévő videóink feltöltését.
  • Van egy roppant érdekes oldala a felületnek, amihez hasonlóval még talán egy applikáció sem rukkolt elő. Ha valaki a saját hangjával vagy általa előállított hangeffektekkel készít videókat, és azt netán bárki más felhasználná, a rendszer ezt jelzi. Vagyis felismeri a saját audiosávunkat, azt minden esetben vissza fogja irányítani hozzánk. Akadnak sztárok és cégek is, akik ezt kihasználva fogtak népszerűsítő tartalomgyártásba nagy sikerrel.

Érdemes tehát egyelőre várni, és a megfelelő időben lépni, de addig is tartsuk nyitva a szemünket és kövessük a trendeket. Érdemes figyelemmel kísérni bejegyzéseinket is, ha lesz új fejlemény a TikTok életében, biztosan mi is beszámolunk róla.

Vissza a cikkekhez