Mi az a TIKTOK?

KIP KOP, itt a TIKTOK!

Mi az a TIKTOK?

Egy viszonylag már régóta létező csatornáról beszélünk, ám népszerűsége csak most kezdi átvenni a hatalmat a közösségi média jelenlétéből. Sokan nem ismerik még, de nem kell éveket várni az áttörésre. A népszerűségben rohamos fejlődési mutatókat elérő alkalmazás korábban Musical.ly néven futott be a telefonok kijelzőire. Erre a felületre a nézők elsősorban „tátika” szerű videókat nézegethettek, amelyeket a kreatívabb felhasználók gyártottak. Ez a kínai közösségi hálózat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 15 másodperces videókat készítsenek, miközben szinkronizálják a népszerű filmzenéket, zenét, filmbeszélgetéseket és híres személyiségeket.  Ezek a többnyire vicces műsorok könnyed szabadidőtöltést biztosítanak mind a készítőknek, mind pedig a nézőknek egyaránt.

A dolog érdekessége az, hogy az applikáció algoritmusa egyelőre nincs súlyozáshoz kötve, vagyis úgy láthatóak a kikerült anyagok, ahogy és amilyen sorrendben azok felkerülnek. Jelenleg még az Instagram által is jól megismert hashtageknek sincs jelentőségük, tehát kijelenthetjük hogy egy meglehetősen szabad megoldást kínáló lehetőségről beszélünk.

A TIKTOK jelenleg 154 országban, és 75 nyelven érhető el és megközelítőleg fél milliárd felhasználóról tudunk, az 500 milliós felhasználóból 26,5 millió származik az Egyesült Államokból és 43% -a Indiából. Mindeközben az APP store 10 legtöbbet ingyenesen letöltött alkalmazásai között tartják nyilván.

A felhasználók kétharmada 30 évnél fiatalabb és azokból is a legtöbben még a tizenéves korosztályból tevődik össze, ami bizonyítja a „mai fiatalság” saját nyelvezetének a meglétét. A korosztály ugyan fiatal, de azt nem jelenthetjük ki hogy gyerekekről lenne szó, főleg azért sem, mert számos példát találunk az idősebb korosztály videó felvételeire vonatkozóan is.

A TIKTOK jelentősen leegyszerüsíti a videózás módját

A TIKTOK jelentősen leegyszerüsíti a videózás módját

Miképp is működik a TIKTOK?

A TikTok alapját egy két részből álló felület képzi, ahol a jobb oldalon folyamatos, ajánlott tartalom jelenik meg, a bal oldalon pedig a kifejezetten általad követett videósok anyagait találod meg. Miközben a jobb oldal randon videóit böngészed be tudod követni az esetlegesen újonnan figyelmedet felkeltett videósokat, hogy aztán következő alkalommal garantáltan megjelenjenek az alkotó legújabb munkái, a TikTok felületed bal oldalán. Ha váltani szeretnél a két oldal között, egyszerűen oldalra kell húzni kijelződön a videókat és már előtted is a túloldal.

Ha először nyitod meg az alkalmazást, ne lepődj meg ha egy teljesen üres felülettel találod szemben magad, hiszen az alkalmazás még nem ismeri igényeidet, kedvelt területeidet. Amint azonban elkezded a böngészést, és kifejezed tetszésedet az egyes feltöltők munkái iránt, a rendszer már tudatosan az ahhoz hasonló videókat fogja eléd kínálni.

Ami a témákat illeti, mint azt már feljebb is írtuk, elsősorban humoros, vicces videókra lehet számítani, azonban könnyen lehet hogy némelyik feltöltés egészen sokkoló is lehet. Egyébként a videók a szabványos videófelvételektől eltérően a videózáshoz szimpla telefont felhasználó közemberek megszokásait alapul véve, függőleges, vagyis álló videóként, a teljes képernyőt kitöltve jelennek meg. A megszokott 15 másodperces videókon túl léteznek hosszabb, 60 másodpercesek is, ezek többnyire videóklippek. Minden felvétel azok megnézését követően újra ismétlődik.

Mi értelme lehet a TikTok-nak céged marketing szempontjából?

A felület már megkezdte a hirdetési platformok tesztelését, ez azonban eltarthat még egy darabig. Mi ettől függetlenül nyitott szemmel járunk, ezért előre készülünk az új marketing felület kiugró ígéreteket ígérő lehetőségére.
Az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználóknál egyelőre kiveri a biztosítékot, ha valaki értékesítéssel próbálkozik videójában, de ha mégis vagy olyan bátor hogy beépülj ebbe a közösségi társadalomba, érdemes elsősorban olyan videókkal próbálkozni, amelyek passzolnak a jelenleg megosztott tartalmak közé.

Tehát mielőtt bármibe is belevágnál, első körben kezdj el ismerkedni a jelenleg megtalálható legnépszerűbb feltöltésekkel, és amint a TikTok-on is elérhetővé válik a hirdetési lehetőség, elsők között vetheted rá magad a friss lehetőségre.

MILYEN TARTALMAT ÉRDEMES KÉSZÍTENI?

Ha feltöltenél, már a tartalomkészítés opció megnyitásával láthatod a megannyi lehetőségeket, amelyekből válogathatsz. Csak úgy mint az Instagram történeteinek esetében, a gombot folyamatosan nyomva tartva egyből fel is vehetsz videót, amelyet appon belül közzé is tesz a rendszer. Ha úgy tartja kedved, több rövidebb videóból is csinálhatsz egy hosszabbat, de ami például az Instagramon vagy a facebook átlag profiljaiból hiányzik, tudsz időzítést beállítani, így akár a mobilodtól távol lépve is tudsz felvételt készíteni.

A TikTok motiválja felhasználóit arra hogy mindent az appon keresztül csináljanak, ennek ellenére nem korlátoz annyira, hogy ne engedje meg a saját, már meglévő videóidnak a feltöltését.

Van egy roppant érdekes oldala a felületnek, amihez hasonlóval még talán egy applikáció sem rukkolt elő, mégpedig az, hogyha valaki a saját hangjával vagy általa előállított hangeffektekkel készít videókat, és azt netán bárki más felhasználná, a rendszer felismerve a te saját audiosávodat, azt minden esetben vissza fogja irányítani hozzád. akadnak sztárok és cégek is, akik ezt kihasználva fogtak népszerűsítő tartalomgyártásba, és mint egy hullámként taroltak a népszerűség tengerében a TikTok furfangos lehetőségeit felhasználva.

Érdemes tehát várni, és a megfelelő időben lépni, de addig is tartsd nyitva a szemed és biztosan nem maradsz le a nagy lehetőségről. Ha erre mégsincs elég időd, olvasd továbbra is megjelenő bejegyzéseinket, és elsők között fogsz értesülni új TikTok híreinkről!

 

 

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.