A meta cím (meta title, title tag) az egyik legfontosabb meta tag, mivel számít a rangsorolásban, és a felhasználó számára is látható, a találati listán az oldal címeként, kék betűkkel írva jelenik meg.
A SEO egyik kulcsfogalma, mert a netes kereséseknél azok a találatok kerülnek a böngészők eredménylistájának élére, melyek a keresőmotorok szerint releváns tartalommal bírnak az adott keresésre.
A találati listákon megjelenő strukturált plusz információkat takarja, jó esetben a keresőmotor és a felhasználók számára is értelmezhető és releváns adatokkal.
A SEM az angol Search Engine Marketing magyarul keresőmarketing rövidítése. Gyűjtőnév, lefed minden tevékenységet, amivel egy márka vagy vállalkozás találati listás helyezése javítható.
Egyfajta adatkivonási technika, amely egy automatizált számítógépes program segítségével gyűjt metaadatokat webhelyekről. Hasznos lehet a keresőoptimalizálás tervezésében.
Azok a jelek, melyeket a felhasználó hagy maga után a weblapon végzett interakciói során – és amelyeket a Google felhasznál a webhelyek rangsorolásakor.
A kifejezés a keresőoptimalizálás szabályos módjaira, technikáira utal. Olyanokra, amelyek a Webmester Irányelvekben foglalt szabályoknak megfelelnek.
A webhely első oldala, ami áttekintést ad a webhely tartalmáról és segíti a site-on történő tájékozódást pl. navigációs menü, kategóriák stb. elhelyezésével a felhasználók és a keresőrobotok számára is.
A kifejezés arra utal, hogy egy adott webhelyen található információk mennyire felelnek meg a keresési szándéknak, lekérdezésnek.
Olyan WordPress bővítmény, amellyel SEO funkcionalitás adható a WP alapú oldalaknak. A program lehetőséget és/vagy javaslatokat biztosít. Elérhető ingyenes és fizetős verziója is.
Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlapot használva Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. További információElfogadomX