Mi is az a térképes SEO?
A legtöbb szolgáltatással vagy értékesítéssel foglalkozó vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel, telephellyel, ahol ügyfeleit fogadja. Ha az ügyfél először keresi fel vállalkozásunkat, jó eséllyel a
Google térkép alkalmazást használja. Ilyenkor a megszerzett címet beírva az alkalmazás odanavigálja a kiírt célhoz.
De mi van akkor, ha az ügyfél böngészget/keresgél, és azt sem tudja, hogy a cégünk azt kínálná neki, amit keres? (Pl. benzinkút, autószerelő stb.) Ilyenkor kerül a képbe a helyi SEO és a Google térképes találatai. Ha a legközelebbi benzinkutat keressük, a térképes alkalmazásba beírjuk,
benzinkút, és már látjuk is, mi hol van. (Vagyis hogy a környezetünkben hol találhatunk ilyet, a lehetőségek közül melyik esik leginkább útba stb.)
A helyi SEO lényege tehát az, hogy a cégünket, termékünket vagy szolgáltatásunkat a Google egy hely-specifikus keresésére (local SEO) optimalizáljuk. A keresőmotorok ugyanis felhasználják az emberek helyadatait arra, hogy a legoptimálisabb találatokat hozzák fel az adott keresésekre. Ha például Szarvason nyaralunk és beírjuk a keresőbe, hogy
cukrászda, akkor szarvasi cukrászdákat kapunk majd ajánlatként a Google térképen. (És nem például nagykanizsait.)
Ha a térképes SEO-nk megfelelően van optimalizálva, ott lehetünk a térképes találatok élmezőnyében, ezáltal jelentős előnyre téve szert versenytársainkkal szemben.
Hogyan kerülhetünk a Google térképre és a helyi SEO találatok közé?
A helyi közösségek szempontjából a Google Maps kétségkívül az egyik leghasznosabb eszköz, amit a Google adott a világnak. Mindenképpen több, mint a papírtérkép digitális változata. Ez egy hihetetlenül erős marketingeszköz is, amit érdemes kihasználnunk.
A Google térképre és a helyi SEO találatok közé kerüléshez először is tisztában kell kerülnünk egy fontos ténnyel. Azzal, hogy a térképes SEO elsősorban
a helyi közönséget célozza meg. Ha vállalkozásunk életében a helyi vásárlók hozzák a bevételt, akkor a térképes SEO-ra kell összpontosítanunk, ha forgalomnövekedést szeretnénk elérni.
A keresőoptimalizálás egyik ága a
helyi keresőoptimalizálás (local SEO). Ha egy szolgáltatáshoz kapcsolódó keresési kifejezést írunk be, valószínűleg egy Google térkép is felbukkan a találatok között, alatta 3 vállalkozással. E találatok elkülönülését a többitől a Google színekkel is jelzi. Míg a hagyományos, normál találatait kék színnel listázza, addig a térképen megjelölt,
helyi találatokat feketével írja. Ide sokszor nem annyira nehéz bekerülni, mint a Google „klasszikus” találatai közé. Levesebben foglalkoznak ugyanis a SEO ezen területével, ezért sokszor a verseny is kisebb.
A megjelenés elengedhetetlen feltétele, hogy készítsünk egy
Google Cégem profilt a vállalkozásunknak. A regisztráció, majd a vállalkozásunk címének igazolása után már megjelenhetünk a Google Maps-en és a helyi találatok között. (Ugyanitt természetesen például értékeléseket is elkezdhetünk gyűjteni a profilunkon.)
A Google Cégem alkalmazásról már írtunk
A Google Cégem fiók regisztráció című cikkünkben, itt most nem térünk ki rá részletesen.
Hogyan kerülhetünk előre a local SEO találatok között?
Ahogy a többi algoritmus, úgy a local SEO algoritmusai sem nyilvánosak, de azért az évek alatt világossá vált pár dolog.
Néhány jó tanács a minél jobb megjelenésért:
- Google Cégem profilunkat töltsük fel tartalommal minden lehetséges helyen és módon (profilkép, borítókép, termékfotók stb.). Szerepeljen a webshopunk, honlapunk címe, egyáltalán: minden lehetséges helyet töltsünk fel helytálló, naprakész adatokkal.
- Legyünk aktívak! Töltsünk fel időnként új fényképeket, egészítsük ki, módosítsuk a szövegeinket. Ezáltal a Google érzékeli, hogy élő, működő proflillal van dolga.
- A weboldalunk minősége is befolyásolhatja az előkelő találati helyet. Fontos, hogy a Google Cégem oldalunkon és a honlapunkon közzétett adatok (például cím, cégnév, telefonszám) egyezzenek.
- A Google algoritmusa a népszerűséget is előnyként értékeli. Minél több felhasználó keres a cégünk nevére, annál jobb. Annál nagyobb eséllyel jeleníti meg ugyanis a Google a találati listáján, amikor hozzánk közel keresnek kapcsolódó termékre, szolgáltatásra. Legyünk aktívak a közösségi médiában saját oldalainkon, posztoljunk rendszeresen, válaszoljunk a kommentekre. Próbáljuk vállalkozásunkat a helyi önszerveződő Facebook-csoportokban (pl. Zuglóiak fóruma stb.) is népszerűsíteni. Ezáltal ugyanis növelhetjük a cégünk nevére való keresések számát, ami előrébb sorolhat bennünket a találatok között.
Láthatjuk, hogy a keresőoptimalizálás területén minden mindennel összefügg, de az összetett és kitartó munka meghozza gyümölcsét idővel. Ha úgy érzi, segítségre van szüksége, bizalommal fordulhat hozzáértő csapatunkhoz.