KezdőlapBlog Milyen a jó weboldal?

Örök kérdés, hogy mitől működik, mitől lesz igazán jó egy weboldal?
Az esztétikus megjelenés és a releváns tartalom alapnak tekinthető. Ezek hiányában azonban bármilyen extra grafikai vagy technikai elem ablakon kidobott pénz. A kérdés, hogy mivel tehetjük még jobbá, mitől lesz kiugró, mi az, amivel megfoghatjuk az oldal látogatóit?
 


 

Beszéljenek a számok!

A tények és a statisztika többet mond minden szónál, úgyhogy vessünk rájuk egy pillantást. Tanulmányok igazolják, hogy a felhasználók a weboldalak látogatása során pillanatok alatt döntenek. Ezek alapján nagyjából 6 másodpercünk van arra, hogy megnyerjük őket.

Bővebben:
  • Az oldal átláthatóságáról, színvilágáról, az információk sűrűségéről a látogató kb. 3 másodperc alatt alakítja ki a véleményét.
  • 3 másodperc jut a tartalomra, a hasznos információk kiszűrésére is.
  • További 3 másodperc alatt méri fel az egyéb rendelkezésre álló eszközöket, lehetőségeket.
Természetesen ezek átlagos értékek. Tehát lehet, hogy valaki még ennyi időt sem szán a véleményalkotásra, míg mások akár perceket is eltölthetnek egy-egy honlap tanulmányozásával. Egy dolog azonban nyilvánvaló. Ha biztosra akarunk menni, el kell érnünk, hogy már igen rövid idő alatt pozitív benyomást keltsünk az oldalunkra látogatóban.

Az igazán jó weboldal képes elnyerni a látogatók BIZALMÁT.

Hogy hogyan? Elsősorban az érzelmekre hatva, ami nemcsak becsalogatja, hanem ott is tartja a látogatót. A bizalomfaktor erősítésére többféle eszközt is igénybe vehetünk.

Hiteles cégbemutatás

Az általában véve nem lehet túlbecsülni a Rólunk menüpont alatt található bemutatkozó rész szerepét. Ez a legfontosabb eszközünk, ahol a cég, illetve vállalkozás a saját szemszögéből, saját látásmódjával mutatkozik be potenciális ügyfeleinek. Ez a weboldalak leglátogatottabb menüpontja, amelynek szerepe elsősorban a bizalom felkeltése.
Itt közöljük a legfontosabb tudnivalókat vállalkozásunkról (mióta működik, pontosan mivel foglalkozik, milyen problémák megoldásában segíthet stb.). Érdemes a száraz tényeken túl a személyes oldalunkat is megmutatni, például a cégalapítás körülményeinek, okának elmesélésével. Ugyanígy említést tehetünk a cég küldetéséről, filozófiájáról is. Ezzel a hitelességünket is erősíthetjük, valamint a hasonló gondolkozásúak, azonos értékrendet vallók szimpátiáját is elnyerhetjük. 

A kollégák személyes, fényképes bemutatásával tovább erősíthetjük a bizalom pilléreit. Amikor egy vállalkozáshoz arcokat is tudunk társítani, jelentős lépést teszünk a személyesség, a bizalom megalapozásának irányába. Így ugyanis amikor sor kerül a kapcsolatfelvételre, az érdeklődő már arcokat is tud társítani a vállalkozásunkhoz, ami növeli bizalmát.

Ajánlások, díjak és elismerések

Egyértelműen bizalomnövelő hatással bírnak a szakmai díjak, elismerések és a korábbi ügyfelek által írt ajánlások. Ha ugyanis valami olyat kínálunk, amit mások már pozitívan értékeltek, nagyban növeli az esélyt, hogy ők sem fognak csalódni. Ha kellően magabiztosak vagyunk, biztosíthatunk lehetőséget termékeink vagy szolgáltatásaink értékelésére. Ez egyrészt támpontként szolgálhat a nézelődőnek, másrészt visszaigazolást jelent a vállalkozásnak.

Design

Bár a legtöbben csak nyűgként tekintenek rá, a dizájnnak fontos szerepe van a pár másodperc alatt elérendő kedvező benyomás kialakításában. Érdemes tehát időt és energiát áldozni rá, és a felhasználói élmény figyelembevételével kialakítani weboldalunkat. A túl sűrű, túl színes, átláthatatlan weboldal inkább elriasztja a látogatót. A letisztult, könnyen áttekinthető, lényegre törő felület a vállalkozás profizmusát hangsúlyozza. A látható gondossággal, igényességgel kialakított oldal bizalmat kelt. A vevő ugyanis bizonyos lehet abban, hogy jó helyen van. Vagyis abban, hogy az oldal nem csak arra az időre jött létre, amíg befolyik a termékért vagy szolgáltatásért kért összeg. 

Esettanulmány

Nagyban növeli a bizalmat, ha az általunk értékesítendő termékről vagy szolgáltatásról számokkal alátámasztva tudjuk bizonyítani annak hasznosságát. Ilyenkor az ügyfél már a megrendelés vagy használatbavétel előtt is többet kap, mint egy puszta ígéret.

Közösségi média

A különböző közösségi média felületek a bizalomépítés kiemelt színterei, mindennapi életünk egyre nagyobb jelentőséggel bíró „találkapontjai”. Itt szabadon megnyilvánulhatunk, véleményt formálhatunk, kitartó munkával nagy létszámú vásárlói bázisokat hozhatunk létre, sőt elgondolkodhatunk akár rajongói kör építésén is. Talán meredeken hangzik? Miért ne? Az emberek szeretnek közösséghez tartozni. Szeretik az egységet és az erőt, ami gyakran egy adott márkához/előadóhoz, termékhez/tárgyhoz vagy szolgáltatáshoz is köthető. Nincs ma olyan terület, amire kellő tervezéssel és hatékony kivitelezéssel ne építhetnénk ki egy visszatérő kört. Egy olyan kört, akiknek lehetőségük van az egymással való kommunikációra, kapcsolatfelvételre is.
A közösségi média platformjain látható hirdetések nagyobb aktivitást, visszacsatolást érhetnek el, mint bármelyik más, önálló online felület. Ezek ma nemcsak Magyarország, de az egész világ vezető marketing felületei. Használjuk ki mi is őket cégünk, vállalkozásunk bevételeinek növelésére!
 
A témáról többet megtudhat a Dióhéjban a tartalommarketingről című cikkünkből is.

Vissza a cikkekhez