KezdőlapBlog A Facebook (vagy Meta), mint a marketingstratégia kiemelkedő szereplője

A 2004-ben színre lépett Facebook a közösségi média egyik irányító szereplője. Közel 2,4 milliárd aktív felhasználójával (és még nem is említettük a több milliárd alkalmi felhasználót) számos lehetőséget kínál. Sok egyéb mellett cégünk forgalmának növelésére is. 
A Facebook lehetőségei tehát jócskán túlmutatnak a fő célnak szánt kapcsolattartáson, vagyis chatelésen, hírek olvasásán, képmegosztáson, ismerkedésen. Marketing szempontból óriási előny, hogy a potenciális vevők közel állnak egymáshoz, ezért egy jól irányzott marketingstratégiával könnyen elérhetők. A platform ingyenes használata nagy tömeget vonz, ami szintén marketingszempontból óriási esély, a lehetőségek tárháza, amit mindenképpen érdemes kihasználni. Alábbi cikkünkben elmondjuk, hogyan.

Adatok a Facebookról

  • A közösségi oldalakon hirdető cégek és vállalkozások közel 90%-a! a Facebookot használja, mint hirdetési felületet.
  • Kimondottan ezen a közösségi oldalon több mint 3 millió aktív hirdető van jelen.
  • A Facebookot használó magánszemélyek közel 40%-a követ olyan oldalakat és tartalmakat, amelyek márkákhoz, brandekhez, illetve szolgáltatásokhoz köthetők.
  • Viszont további 40% egyáltalán nem követ márkákhoz, szolgáltatásokhoz kapcsolódó oldalakat. Ez pedig azt jelenti, hogy itt egy piaci rés van, amit még senki sem aknázott ki.
  • A 2023-as eredmények alapján a hirdetési bevételek közel 70%-a mobilos alkalmazásokon keresztül folyik be.

Akkor lássuk, mik is az üzleti Facebook-oldal előnyei

A cégeknek, vállalkozásoknak, szervezeteknek üzleti Facebook-oldal létrehozására van szükségük. Ez ingyenes lehetőséget biztosít számukra a célközönségük elérésére, a velük való kapcsolattartásra. Míg a személyes Facebook-profilok lehetnek privátak, az üzleti oldalak mindig nyilvánosak.

Az üzleti Facebook-oldal segítségével visszajelzéseket gyűjthetünk be vállalkozásunk számára. Ezek irányadók lehetnek a tekintetben, hogy milyen módosításokat kell végrehajtanunk, vagy cégünk mely szegmenseit érdemes erősíteni.
Amennyiben üzleti oldalt hozunk létre, egy átlátható, könnyen kezelhető statisztikát is kapunk az oldalunkon végrehajtott aktivitásokról (lájkolás, megosztás, követők stb.). Az innen kinyert adatokat felhasználhatjuk marketingstratégiánk tervezésekor, végrehajtásakor.

Dióhéjban a Facebook-hirdetésekről

Mi a Facebookon való hirdetés lényege? Az, hogy az üzenetünket, ajánlatunkat pontosan ahhoz a célközönséghez juttassuk el, akitől a legnagyobb mértékű elköteleződés vagy konkrét vásárlás remélhető. Ennek szellemében a Facebook lehetőséget nyújt a döntésre. Vagyis arra, hogy a hirdetés beállításánál a megrendelő saját maga választhassa ki, milyen szempontok alapján/hova célozza a közlendő tartalmat. Beállíthat korra, nemre, földrajzi helyre, de akár érdeklődési körre vonatkozó szűrőket is.

költségkeret rugalmas alakíthatósága is egy olyan opció, ami miatt a cégek kedvelik a Facebook kínálta hirdetéseket. Szabadon beállíthatjuk és módosíthatjuk a hirdetésre szánt pénzösszeget annak megfelelően, hogy hova és mennyire hatékonyan szeretnénk célozni.
A Facebook többféle megjelenési formát, illetve módot kínál, ezek között biztosan megtalálhatjuk az üzleti tevékenységünkhöz legjobban illeszkedő lehetőséget.

Hirdetési módok a Facebookon:

  • Online katalógus közzététele, amely segít eligazodni termékeink, szolgáltatásaink között.
  • Emlékeztetőket küldhetünk azoknak a vásárlóknak, akik korábban már megkezdték a vásárlási folyamatot, de az valamiért megszakadt.
  • Like-gyűjtő oldal promóciók esetében az a cél, hogy üzleti Facebook-oldalunk minél több követőt, azaz „lájkolót” vonzzon be. Ennek számos módját ismerjük, azonban az egész folyamat lényege, hogy a lájkolók naprakészen értesülhetnek az újdonságokról, lehetőségekről.
  • Forgalomgenerálás alatt weboldalra, vagy mobilos alkalmazásra mutató promóciót értünk, amely hasznos információkat tartalmaz. Célja az érdeklődés felkeltése cégünk termékei vagy szolgáltatásai iránt. Ennél a lehetőségnél növelhetjük a hírlevelünkre feliratkozók számát, valamint akár használható információt is szerezhetünk a lehetséges ügyfelekről. (A hatályban lévő GDPR-törvények betartásával.)
  • Az esemény egy széleskörűen alkalmazható lehetőség. Nevével ellentétben nemcsak klasszikus események (pl. céges események vagy a szolgáltatásuk részeként működő események, pl. szórakozóhelyek, sportegyesületek esetében) hirdetésére használható. Hanem például akciók, árengedményes időszakok is hirdethetők a segítségével.  
  • Alkalmazások – Lehetőség van akár saját alkalmazások fejlesztésére. Ezekkel megkönnyíthetjük ügyfeleink részére a vásárlás, nézelődés, böngészés és fizetés módját. Nem utolsó sorban pedig egy korszerű vállalkozás imageépítő elemeként is használhatjuk.
  • Facebook videók elsődleges célja a forgalomnövelés, valamint maga a reklám. Ehhez a hirdetési opcióhoz nem feltétlenül szükséges videóanyag elkészítése. A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a feltöltött/felületen már megtalálható fotókból például egy zenés promóciós vetítést állítsunk össze. (Ezt ő már videóként kezeli). Természetesen a kreatívabbak valódi mozgóképes anyagokat is feltölthetnek. Fontos, hogy minden esetben tüntessünk fel hivatkozást is, hogy az érdeklődő a legrövidebb úton a cég oldalára, felületére kerülhessen.

Így növelhetjük népszerűségünket a Facebook hirdetési lehetőségeivel

A korábban már említett, több mint kétmilliárd Facebook-használó naponta nyolcszor is látogatást tesz profiljába asztali vagy hordozható számítógépről, illetve mobiltelefonról. Ez a mutató teszi ezt a platformot a közösségi felületek legaktívabb résztvevőjévé.
A Facebook hirdetésekre kattintók 26%-a (!) vásárol, az összes felhasználó 39%-a pedig követ valamilyen hivatalos márkaoldalt. Sőt el is várja, hogy azok rendszeresen frissüljenek, új információkat, ajánlatokat kínáljanak.

Azzal azonban nem árt tisztában lenni, hogy a Facebook nem konkrét vásárlók gyűjtőhelye. Hanem egy olyan felület, ahol a sok potenciális lehetőségből kiszűrhetjük a tényleges érdeklődőket. Lehetőséget biztosíthatunk számukra igényeik felismerésére, és azok kielégítésére. A sikeres márka, termék vagy szolgáltatás jó eséllyel indul el saját útján a „szájról szájra” terjedés módszerével, posztolások/repostok segítségével. Ha Facebook tevékenységeinket megfelelően pozícionáljuk, azzal sokat szakíthatunk. Ha értékes, releváns tartalmakat teszünk közzé, akkor jó eséllyel akár felül is múlhatjuk a kitűzött célokat és elvárásokat.

A Facebook csatornánk követői közösségének létrehozásához megfelelő színvonalú tartalom szükséges. Ezért a fő hangsúlyt a minőségi tartalom előállítására célszerű fektetni, ami a médiamegjelenésünk alappillére kell, hogy legyen. Ez a tartalom lehet blogszerű bejegyzés, fotók, videók, infógrafika, élő videó, e-book vagy poénos, a felületünknek vidámságot kölcsönző posztok. Természetesen ugyanazt a tartalmat többféle formátumban is létrehozhatjuk.
(A témáról bővebben a Dióhéjban a tartalommarketingről és Ilyen a jó tartalom! című cikkeinkben írtunk.)
Vissza a cikkekhez