Auditálás
Az auditálás a cégek, vállalkozások már meglévő online felületeinek, weboldalának, közösségi médiás platformjainak, hirdetési kampányainak stb. átvizsgálását jelenti. Ez az első lépés a hibák feltárásához és kijavításához.
Leggyakrabban előforduló hibák:
- Logikátlan, rosszul felépített honlap. A weboldal felépítése, menürendszere átgondolatlan (pl. hiányos vagy túlzsúfolt, nem logikus), ezért nehéz megtalálni, ha valamit keresünk.
- Rosszul megírt, nem lényegre törő, nem elég informatív szövegek, rosszabb estben helyesírási hibákkal tűzdelve.
- A weboldal forgalmának, az ott zajló tevékenységeknek, a hirdetési kampányok eredményességének mérése, követése, az adatok elemzése hiányos.
- Átgondolt stratégia nélküli, ad-hoc jellegű közösségi médiás tevékenység.
- Rosszul beállított, pénznyelő hirdetések.
SEA (keresőreklámozás)
A keresőmotorok (Európában, Magyarországon szinte kizárólag a Google) találati listáinak élére kerülni minden vállalkozás álma. A találati listák fizetős (Ads jelöléssel ellátva) és saját jogon bekerült (úgynevezett organikus) találatokat is tartalmaznak. A SEA – vagyis keresőhirdetés vagy keresőreklámozás – a
fizetett találatok közötti megjelenéssel foglalkozik, többnyire pay-per-click (PPC) hirdetéseken keresztül.
A SEA kampányokban hirdetésünk csak akkor jelenik meg, ha a felhasználó az általunk beállított kulcsszóra vagy ahhoz hasonlóra keres rá. Rövid idő alatt a találati listák élére kerülhetünk ezzel a módszerrel, bár az igaz, hogy nem olcsó. Mivel a Google gyakorlatilag egyeduralkodó Magyarországon, ezért a keresőhirdetés nálunk a Google Ads kampányok szinonimája.
PPC hirdetések
A honlapunkra tereli át a forgalmat. Teszik ezt egy jellemzően igen nagy látogatottságú honlapról (pl. Facebook), amelyen kattintás alapú (pay-per-click, PPC) hirdetések vannak elhelyezve. Ezen hirdetési típus fő jellemzője, hogy csak abban az esetben kell fizetnünk, ha az oldalunkra való eljutás létrejött. Vagyis, szemben a banner hirdetéssel, csak azért nem fizetünk, ha valaki a hirdetésünkre rápillant. (De annyira mégsem érdekli, hogy rá is kattintson.)
SMM (közösségi média marketing)
A közösségi oldalak megjelenésével a korábbi egyirányú marketing kommunikáció (mindenféle hordozóról reklámokkal bombázzák a felhasználókat) kétirányúvá vált. Vagyis a felhasználó közvetlenül kapcsolatba léphetett a céggel, reagálhatott megosztással, kommenttel vagy like-kal egy-egy posztra, akár visszajelzést adhatott. A közösségi média marketing (SMM) célja virálissá váló content megalkotása. Vagyis olyan érdekes tartalmak (szövegek, fotó, videó, kvíz, játék stb.) létrehozása, amelyek a közösségi oldalak felhasználói között terjednek pl. megosztással. Tehát a hirdetésekkel ellentétben ingyen jutnak el lehetőség szerint minél több emberhez. Ezzel hozzájárulva a cég, termék ismertségének növeléséhez – és így végső soron az eladás növekedéséhez.
Webelemzés, webanalitika
A hirdetési kampányok akkor érnek valamit, ha folyamatosan figyelemmel kísérjük és elemezzük hatékonyságukat. Vagyis ha valami nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, akkor változtatunk a marketingstratégiánkon. A legismertebb webanalitikai szolgáltatás a hatékonysága miatt méltán népszerű Google Analytics. Ennek segítségével képet kaphatunk pl. a honlapunk látogatottságáról, a látogatók viselkedéséről, tartózkodásuk hosszáról, weboldalunk forgalmáról. Ezen adatok kielemzéséhez is segítséget nyújtanak az online marketing ügynökség szakemberei.
Tartalommarketing (Content marketing)
A hagyományos, egyszerű reklámígéretek az internet korában már nem érik el a kívánt hatást. A klasszikus marketingmódszereket a fogyasztók napjainkban szinte teljesen figyelmen kívül hagyják. Az online világba beleszületett felhasználó szórakozást vagy hasznos és releváns információt, tanácsot, megoldást keres valamely problémájára az interneten. Azaz olyan tartalomra vágyik, amely támpontokat, információt, tanácsot ad egy-egy problémája megoldásához, vagy segít a döntésben, például vásárláskor. A tartalom- vagy más néven content marketing célja ilyen tartalmak létrehozása. A témáról már írtunk bővebben, kérjük olvassa el
Dióhéjban a tartalommarketingről című cikkünket is!
Fontos a hosszú távú gondolkodás és a kitartó, folyamatos munka. A rendszeres időközönként közzétett új tartalom kötelező. Nemcsak a felhasználóink elégedettsége szempontjából, hanem azért is, mert a rendszeres új tartalmat a keresőmotor is pozitívan értékeli. Éppen ezért találhatunk szinte mindegyik cég honlapján blogot. Az ott megjelenő, magas színvonalú, megfelelő kulcsszavakkal ellátott cikkek a keresőoptimalizálás alapjai. Segítségükkel kerülhetünk ugyanis egyre jobb helyre a Google találati listáján az organikus találatok között. Magas színvonalú tartalmak, szövegek, képek, videók, multimédiás anyagok folyamatos biztosítása nem könnyű feladat: a szövegírás egy szakma. (A témáról bővebben lásd
Mi a különbség a tartalomíró (content writer) és a szövegíró (copywriter) között? című cikkünket.) Ezen a területen is szívesen segít egy online marketing ügynökség.
Weboldal készítés
A honlap fontosságát a mai világban már nem kell hangsúlyozni. Alap, hogy minden cégnek, vállalkozásnak szüksége van honlapra. De honlapot készíteni nem is olyan könnyű feladat. A nehézsége leginkább a különböző szempontok összehangolásában és a prioritások megtalálásában rejlik.
A weboldal készítése csapatmunka. Minimum 4 ember szükséges hozzá. A tulajdonos, aki a termékét, annak piacát a legjobban ismeri. Egy programozó, aki a technikai dolgokat intézi. Egy grafikus, aki a dizájnért és egy marketinges, aki a megfelelő hirdetési, eladási stratégiáért felel. Nagyon fontos, hogy honlapunk technikai és marketing szempontból is átgondolt legyen, minden egy cél irányába hasson. Függetlenül attól, hogy az a cél értékesítés, hirdetés, márkaépítés vagy bármi egyéb, a szinergián van a lényeg. (Bővebb információért érdemes elolvasni a Hogyan rangsorol a Google keresője? – A SEO alapjai című cikkünket is.)
Egy jó marketing ügynökség hosszú távon megéri az árát, és sok pénzt megspórolhat nekünk. Például azzal, hogy megóv a kapkodástól, fejetlenségtől, a totális tévutaktól és ezzel összefüggésben a rosszul, haszontalanul elköltött pénzektől. Szerepe hasonlít a lakberendezőére. Tény, hogy az építkezés közepén nem hiányzik az a plusz költség, amibe kerül. Ám miután az egész rokonság a csodájára jár az elkészült barátságos otthonunknak, amit korrekt áron sikerült megvalósítani, boldogság van. Akkor belátjuk, hogy a lehető legjobb döntést hoztuk a megbízásával.