KezdőlapBlog Webfejlesztés: úton az üzleti siker felé

A webfejlesztés egy olyan szakterület, amelyhez egy cégnél általában kevesen értenek. Így az ismeretlentől való félelem sokakat visszatart a fejlesztésbe való befektetéstől. Ez azonban nagy hiba, hiszen céges weboldalunk folyamatos fejlesztése hosszú távon nagy profitot hozhat. Az analóg eladási technikák fölött lassanként eljár az idő. Egy üzlet homlokzata és a kirakat napjainkban már nem képezi az aktuális trendek részét. A fókusz az internetes kommunikációra helyeződött át, éppen ezért fontos, hogy az első benyomás levegye a lábáról a felhasználót.

Céges weboldalunk fejlesztése egy biztosan megtérülő befektetés

Napjainkban egy vállalkozás csak akkor tud érvényesülni, a versenytársakkal szemben előnyhöz jutni, ha van weboldala. Ha nincs, az kis túlzással olyan, mintha a cég vagy vállalkozás nem is létezne. Ennek ellenére némely cégek a mai napig nem fordítanak rá elég nagy figyelmet. Azok a vállalkozások azonban, amelyek nem sajnálják az energiát, időt, szakértelmet a webfejlesztésre, óriási előnyre tesznek szert a többiekhez képest. Egy weboldallal ugyanis egy csapásra növelhetik márkájuk ismertségét, és szélesíthetik potenciális ügyfélkörüket.
Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár érvet, hogy miért is hasznos egy jó weboldal, hogy miért érdemes a webfejlesztésbe invesztálnunk.

Hiteles brand

A posztmaterialista fázisába lépő fogyasztói társadalom sajátossága, hogy többségbe kerülnek azok, akik először tájékozódnak az interneten, és csak utána vásárolnak. Vagyis egy nagyobb csoport tagjai először képbe teszik magukat, majd utána döntenek, milyen mosógépet vásárolnak, vagy éppen hová utaznak nyáron.
 
A döntésben meghatározó szerepet játszik, hogy az eladói felület, a honlap hiteles, megbízható, professzionális-e. A honlap esztétikus, jól strukturált felépítése, informatív, releváns tartalommal való feltöltése azonban csak a feladat egyik része. Emellett figyelnünk kell arra is, hogy az ügyfeleinkkel folyamatosan tartsuk a kapcsolatot. Hiszen, ha elveszítjük a potenciális megrendelő érdeklődését, az meghiúsíthatja az üzleti terveinket. Egy jó webhely elengedhetetlen a vállalkozás hitelességének felépítéséhez. (Erről bővebben a Hogyan befolyásolja a hírnév a vállalat nyereségét? című cikkünkben olvashat.)

Merjünk mások lenni!

Klisének hangzik, hogy minden márkának, szolgáltatásnak és terméknek története van, de mint a legtöbb közhelynek, ennek is van igazságtartalma.

Ennek a történetnek azonban valamilyen módon el kell jutnia a fogyasztóhoz. Ez ugyanis egy jó eszköz lehet arra, hogy megkülönböztessük magunkat a többiektől. A legalkalmasabb platform ennek megjelenítésére maga a webes felület, hiszen az tekinthető vállalkozásunk arcának. A bevált sablonok és unalmas megoldások helyett egy profi webfejlesztő csapat képes profi weboldal létrehozására. Olyan site megalkotására, amely technikailag, felépítését tekintve praktikus és logikus, tartalmát tekintve pedig megragadja és kiemeli vállalkozásunk üzenetét, szellemiségét. Vagyis biztosítja azt a pluszt, ami megkülönböztet a mi gyermekünket a többiektől. (A témáról bővebben Kommunikáljunk történetekkel – a storytelling dicsérete című cikkünkben olvashat.)

Mindig NYITVA vagyunk!

Tény, hogy a webfejlesztés területén az eszközök és lehetőségek folyamatos bővülése figyelhető meg. Ezért az induló vállalkozások sok esetben a webáruházak létrehozása, üzemeltetése mellett döntenek, ahol egy adott szolgáltatást vagy különböző termékeket kínálnak.

Az online és offline vállalkozások között sok különbséget találhatunk. Az előbbi talán egyik legnagyobb előnye, hogy a „zárva” táblát soha nem kell kiakasztanunk az ajtóra. (Még abban az esetben sem, ha ez fizikailag egyáltalán lehetséges volna.) Az offline vállalatokkal ellentétben, egy webhely napi 24 órában nyitva áll a felhasználók előtt. Gyakorlatilag folyamatosan, minden ügyfél számára elérhető a világ minden táján. A potenciális ügyfelek otthonuk kényelméből tekinthetik meg az általunk kínált termékeket vagy szolgáltatásokat. Ráadásul tehetik ezt anélkül, hogy személyesen kellene válaszolnunk a gyakran ismételt kérdésekre, vásárlói érdeklődésre. Az ügyfelek közvetlenül kapcsolatba léphetnek a vállalattal anélkül, hogy fizikailag el kellene utazniuk a cég helyére. (Ezzel időt és pénzt spórolva meg maguknak). A folyamatos elérhetőség révén az ügyfélkör is jelentősen bővíthető, növelhető.

Webfejlesztés – személyre szabott és rugalmas

Az üzleti életben fontos, hogy lépést tartsunk a trendekkel, az aktuális változásokkal. A webfejlesztés egyik legnagyobb előnye, hogy honlapunk struktúrája, beállításai, szövege stb. rugalmasan módosítható. Az online világ ebben is győzedelmeskedik az offline marketing fölött. Hiszen egy (például az arculattal kapcsolatos módosítás: logó betűtípusa) a honlapon csak pár kattintást igényel. Ha azonban ugyanezt offline szeretnénk megtenni, végeláthatatlan költségek és szervezési folyamatok is várhatnak ránk.
 
Az online vállalkozások tehát gyorsabban képesek alkalmazkodni a piaci folyamatokhoz, az pedig régóta tudott, hogy az idő pénz. Ha webalkalmazásba invesztálunk, a vállalkozás növekedésével azonos ütemben növelhetjük webhelyünk méretét is – fokozatosan hozzáadva vagy törölve funkciókat és elemeket.

A webhely forgalma

A webhely forgalma fontos mutatója és hajtóereje az üzletünk növekedésnek. Segít abban, hogy a vállalkozás számára megtérüljön a befektetett pénz és idő. Egy jó webfejlesztői brigád személyre szabja és optimalizálja weboldalunkat, hogy a keresőmotorok könnyebben rátaláljanak és előrébb sorolják a találati listákon. Mindez a forgalom növelésében kulcsfontosságú szerepet játszik. A megfelelő kulcsszavak és témák alkalmazása weboldalunkon jelentős mértékben hozzájárul a látogatók, és ezáltal a potenciális fogyasztók/ügyfelek bevonzásához. (A témáról bővebben írtunk a Hogyan rangsorol a Google keresője? című cikkünkben.)

Örök igazság az üzleti életben, hogy ahhoz, hogy hosszú távon magas bevételünk legyen, először pénzt kell költeni. Igaz ez a webfejlesztéssel kapcsolatban is. A kezdeti kétségeink pedig hamar eloszlanak, hiszen mérhető és fizikailag is látható a webfejlesztésbe invesztált összeg eredménye.

Vissza a cikkekhez