A webfejlesztés egy olyan szakterület, amelyhez egy cégnél általában kevesen értenek, így az ismeretlentől való félelem sokakat visszatart a fejlesztésbe való befektetéstől. Ez azonban nagy hiba, hiszen céges weboldalunk folyamatos fejlesztése hosszú távon nagy profitot hozhat. Az analóg eladási technikák fölött lassanként eljár az idő, egy üzlet homlokzata és a kirakat napjainkban már nem képezi az aktuális trendek részét. A fókusz az internetes kommunikációra helyeződött át, éppen ezért fontos, hogy az első benyomás levegye a lábáról a felhasználót.

Céges weboldalunk fejlesztése egy biztosan megtérülő befektetés

 
Napjainkban egy vállalkozás csak akkor tud érvényesülni, a versenytársakkal szemben előnyhöz jutni, ha van weboldala. Ha nincs, az kis túlzással olyan, mintha a cég vagy vállalkozás nem is létezne, ennek ellenére némely cégek a mai napig nem fordítanak rá elég nagy figyelmet. Azok a vállalkozások azonban, amelyek nem sajnálják az energiát, időt, szakértelmet a webfejlesztésre, óriási előnyre tesznek szert a többiekhez képest, hiszen egy weboldallal egy csapásra növelhetik márkájuk ismertségét, és szélesíthetik potenciális ügyfélkörüket.
Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár érvet, hogy miért is hasznos egy jó weboldal, hogy miért érdemes a webfejlesztésbe invesztálnunk.
 

Hiteles brand

 
Nem meglepő, hogy a fogyasztói társadalomban annak a csoportnak a tagjai vannak többségben, akik először tájékozódnak az interneten, és csak utána döntenek arról, hogy milyen mosógépet vásárolnak, melyik étteremben vacsoráznak vagy éppen hová utaznak nyáron. A döntésben meghatározó szerepet játszik, hogy az eladói felület, a honlap hiteles, megbízható, professzionális-e. A honlap esztétikus, jól strukturált felépítése, informatív, releváns tartalommal való feltöltése mellett figyelnünk kell arra is, hogy az ügyfeleinkkel folyamatosan tartsuk a kapcsolatot, hiszen, ha elveszítjük a potenciális megrendelő érdeklődését, az meghiúsíthatja az üzleti terveinket. Egy jó webhely elengedhetetlen a vállalkozás hitelességének felépítéséhez. (Erről bővebben a Hogyan befolyásolja a hírnév a vállalat nyereségét? című cikkünkben olvashat.)
 

Legyünk mások!

 
Klisének hangzik, hogy minden márkának, szolgáltatásnak és terméknek története van, de mint a legtöbb közhelynek, ennek is van igazságtartalma.
Ennek a történetnek azonban valamilyen módon el kell jutnia a fogyasztóhoz, mert ez egy jó eszköz lehet arra, hogy megkülönböztessük magunkat a többiektől. A legalkalmasabb platform ennek megjelenítésére maga a webes felület, hiszen az tekinthető vállalkozásunk arcának. A bevált sablonok és unalmas megoldások helyett, egy profi webfejlesztő csapat képes egy olyan weboldal létrehozására, amely technikailag, felépítését tekintve praktikus és logikus, tartalmát tekintve pedig megragadja és kiemeli vállalkozásunk üzenetét, szellemiségét, azt a pluszt, ami megkülönbözteti a többiektől. A témáról bővebben Kommunikáljunk történetekkel – a storytelling dicsérete című cikkünkben olvashat.
 

Mindig NYITVA vagyunk!

 
Mivel a webfejlesztés területén az eszközök és lehetőségek folyamatos bővülése figyelhető meg, az induló vállalkozások sok esetben a webáruházak létrehozása, üzemeltetése mellett döntenek, ahol egy adott szolgáltatást vagy különböző termékeket kínálnak.
Az online és offline vállalkozások között sok különbséget találhatunk, de előbbi talán egyik legnagyobb előnye, hogy a „zárva” táblát soha nem kell kiakasztanunk az ajtóra, még abban az esetben sem, ha ez fizikailag egyáltalán lehetséges volna. Az offline vállalatokkal ellentétben, egy webhely napi 24 órában nyitva áll a felhasználók előtt, és gyakorlatilag folyamatosan, minden ügyfél számára elérhető a világ minden táján. A potenciális ügyfelek otthonuk kényelméből tekinthetik meg az általunk kínált termékeket vagy szolgáltatásokat, anélkül, hogy személyesen kellene válaszolnunk a gyakran ismételt kérdésekre, vásárlói érdeklődésre. Az ügyfelek közvetlenül kapcsolatba léphetnek a vállalattal anélkül, hogy fizikailag el kellene utazniuk a cég helyére, ezzel időt és pénzt spórolva meg. A folyamatos elérhetőség révén az ügyfélkör is jelentősen bővíthető, növelhető.
 

Webfejlesztés – személyre szabott és rugalmas

 
Az üzleti életben fontos, hogy lépést tartsunk a trendekkel, az aktuális változásokkal. A webfejlesztés egyik legnagyobb előnye, hogy honlapunk struktúrája, beállításai, szövege stb. rugalmasan módosítható. Az online világ ebben is győzedelmeskedik az offline marketing fölött, hiszen egy (például az arculattal kapcsolatos módosítás: logó betűtípusa) a honlapon csak pár kattintást igényel, ám ha ugyanezt offline szeretnénk módosítani, végeláthatatlan költségek és szervezési folyamatok is várhatnak ránk. Az online vállalkozások tehát gyorsabban képesek alkalmazkodni a piaci folyamatokhoz, az pedig régóta tudott, hogy az idő pénz. Ha webalkalmazásba invesztálunk, a vállalkozás növekedésével azonos ütemben növelhetjük webhelyünk méretét is – fokozatosan hozzáadva vagy törölve funkciókat és elemeket.
 

A webhely forgalma

 
A webhely forgalma fontos mutatója és hajtóereje az üzletünk növekedésnek, és segít abban, hogy a vállalkozás számára megtérüljön a befektetett pénz és idő. Egy jó webfejlesztői brigád személyre szabja és megfelelően optimalizálja weboldalunkat, hogy a keresőmotorok könnyebben rátaláljanak és előrébb sorolják a találati listákon, ami a forgalom növelésében kulcsfontosságú szerepet játszik. A megfelelő kulcsszavak és témák alkalmazása weboldalunkon jelentős mértékben hozzájárul a látogatók, és ezáltal a potenciális fogyasztók/ügyfelek bevonzásához. (A témáról bővebben írtunk a Hogyan rangsorol a Google keresője? – A SEO alapjairól című cikkünkben.)

Örök igazság az üzleti életben, hogy ahhoz, hogy hosszú távon magas bevételünk legyen, először pénzt kell költeni. Igaz ez a webfejlesztéssel kapcsolatban is. A kezdeti kétségeink pedig hamar eloszlanak, hiszen mérhető és fizikailag is látható a webfejlesztésbe invesztált összeg eredménye.
Vissza a cikkekhez